Sökning: "Alexander Käll"

Hittade 5 uppsatser innehållade orden Alexander Käll.

  1. 1. Sustainability Content on Social Media Marketing with a B2B Perspective : A qualitative multiple case study on sustainability in social media marketing in the global manufacturing industry

    Magister-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Alexander Nordström Käll; Jonas Nyman; [2023]
    Nyckelord :B2B; Social media marketing; Sustainability; Relationship marketing; Trust-commitment;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate how sustainability can be used in social media marketing to create trust and commitment in B2B relationships with all stakeholders.  Method: Multiple case study with an abductive approach, data collection through nine semi-structured interviews and several sources of secondary data. LÄS MER

  2. 2. Event som marknadsföringsstrategi : En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken

    Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknik

    Författare :Oliver Hedman; Gustav Blomqvist; Alexander Nordström Käll; [2022]
    Nyckelord :Eventmarknadsföring; mässor; varumärkeskapital; varumärkeskännedom; varumärkeslojalitet; varumärkesattityd;

    Sammanfattning : Datum: 2022-01-13   Nivå:            Kandidatuppsats i Företagsekonomi, 15 hp   Institution: Akademin för ekonomi, samhälle, teknik, Mälardalens Högskola   Författare: Gustav Blomqvist             Oliver Hedman                 Alexander Nordström Käll                                                                                                                Titel: Event som marknadsföringsstrategi - En kvantitativ studie om hur eventmarknadsföring påverkar varumärken   Handledare: Rana Mostaghel   Nyckelord: Eventmarknadsföring, mässor, varumärkeskapital, varumärkeskännedom, varumärkeslojalitet, varumärkesattityd.   Frågeställning: Vad har event för påverkan på ett företags varumärkeskapital? På vilket sätt påverkar varumärkesattityd, varumärkeskännedom och varumärkeslojalitet ett företags varumärkeskapital efter ett event?   Syfte: Syftet med denna studie är att undersöka om eventmarknadsföring som en marknadsföringsstrategi påverkar företags varumärkeskapital. LÄS MER

  3. 3. A Comparison of Asset Pricing Models on Nordic Markets

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Felix Gardtman; Alexander Käll; [2020]
    Nyckelord :Asset pricing model; Five-factor model; Three-factor model; Market-premium; Size-premium;

    Sammanfattning : This paper applies the Fama and French five-factor model to Nordic stock markets, comparing its performance to the Fama and French three-factor model and CAPM. The five-factor model is not found to outperform the three-factor model or CAPM. LÄS MER

  4. 4. Correctness Attraction Analysis in C

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för teknikvetenskap (SCI)

    Författare :Alexander Hesseborn; Mårten Vuorinen; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Is the execution of computer programs really deterministic? Will a perturbation cause the program to break or give an incorrect output?In this project, the goal is to add perturbations to programs in C, and see if we can get the same result as the program executed without said perturbations.The algorithm takes source code and transforms it into XML. LÄS MER

  5. 5. Konsumtionsprincipen i det digitala samhället – Något om rättsläget efter UsedSoft-målet

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen

    Författare :Alexander Dahlman; [2015]
    Nyckelord :upphovsrätt; konsumtionsprincipen; konsumtion; konkurrensrätt; IT-rätt; immaterialrätt; EU-rätt; förmögenhetsrätt; UsedSoft; informationssamhället; datorprogram; datorspel; InfoSoc; datorprogramdirektivet; Law and Political Science;

    Sammanfattning : Genom EU-domstolens banbrytande avgörande i UsedSoft 2012 bekräftades att konsumtion av spridningsrätten kan ske till digitala kopior av datorprogram, förutsatt att kraven för en ”första försäljning” enligt artikel 4.2 dator-programdirektivet uppfylls. LÄS MER