Sökning: "Andreas Ljunggren"
Visar resultat 6 - 8 av 8 uppsatser innehållade orden Andreas Ljunggren.
6. Bokbranschen : Hur kommunikation och samordning av information påverkar returflödet i varudistributionen
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagandeSammanfattning : Den här uppsatsen handlar om bokbranschen som är en konkurrensutsatt marknad där utbudet av böcker är större än efterfrågan vilket skapar returer och därmed kostnader. Gapet mellan utbud och efterfrågan tenderar dessutom att bli större och detta medför ökade kostnader för varudistributionen. LÄS MER
7. Visuell kommunikation i kinesisk kultur - en tolkningsfråga
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : För västerländska företag som etablerar sig på den kinesiska marknaden kan kulturskillnader göra det svårt att nå kinesiska konsumenter med standardiserad global marknadskommunikation. Kultur- och språkskillnader bidrar till att reklambudskap kan tolkas annorlunda i Kina. LÄS MER
8. Ägarkoncentration - en faktor för optionsprogram till företagsledningen
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syfte: Syftet med uppsatsen är att ta reda på om herrelösa företag i större utsträckning har optionsprogram till företagsledningen än företag med hög ägarkoncentration. Metod: En kvantitativ metod har använts. Utifrån en hypotes, grundad i teori på området, har en forskningsfråga formulerats. LÄS MER