Sökning: "Anna Bergdahl Gustafsson"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Anna Bergdahl Gustafsson.

  1. 1. Rhizom och sinnenas ontologi : - att utforska det vi redan vet om lärande för att synliggöra det vi ännu inte vet

    Master-uppsats, Konstfack/IBIS - Institutionen för bild- och slöjdpedagogik

    Författare :Anna Bergdahl Gustafsson; [2017]
    Nyckelord :rhizomatisk; a r tography; posthumanism; konstnärlig process; minnesberättelser; sinnenas etnografi;

    Sammanfattning : Detta masterarbete är en artist/researcher/teacher, eller a/r/tography studie av lärande och utveckling. Arbetet antar ett posthumanistiskt perspektiv, som medger ett rhizomatiskt förhållningssätt till det empiriska materialet som består av minnesberättelser och en konstnärlig process och metod. LÄS MER

  2. 2. Med en kamera i hand. : En fältstudie om hur barn utforskar sin vardag på förskolan med hjälp av digitalkamera.

    Magister-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Anna Bergdahl Gustafsson; [2012]
    Nyckelord :visuella media; fältstudie; förskola; pedagogisk dokumentation; förskolebarn; kunskapande aktörer; digitalkamera;

    Sammanfattning : I en fältstudie på en förskola studeras förskolebarns användande, upptäckande och undersökande av förskolans vardagsmiljö med hjälp av digitalkamera. Syftet med detta är att visa hur förskolebarn, med kameran som hjälpmedel, vill och kan berätta om sin verklighet och vardag inom förskolans kontext. LÄS MER

  3. 3. Vad gör förskolebarn i sin utomhusmiljö? : En studie om barns subjektskapande i förskolans uterum.

    Kandidat-uppsats, Institutionen för Bildpedagogik (BI)

    Författare :Anna Bergdahl Gustafsson; [2011]
    Nyckelord :Bildpedagogik; Etnografisk undersökning; Socialkonstruktionism; Förskolebarn; Utomhusrummet; Subjektspositionering; Fri lek; Utforskande; Bilddokumentation.;

    Sammanfattning : Detta är en etnografisk undersökning med socialkonstruktionistisk ram med syftet att synliggöra hur barn använder det material som utomhusrummet erbjuder till sitt eget subjektsskapande. Detta medför att undersökningen utgår från synen på förskolebarn som en kompetent och kulturskapande människa. LÄS MER