Sökning: "Anton Lindholm"
Visar resultat 1 - 5 av 12 uppsatser innehållade orden Anton Lindholm.
1. Investering i skogsbilvägar : en kvalitativ intervjustudie om investering i skogsbilvägar i det småskaliga skogsbruket
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Skogsbilvägar är en förutsättning för att bedriva dagens skogsbruk eftersom transportkostnaden i terräng är ca 50 ggr högre än motsvarande sträcka på väg med lastbil (Filipsson & Grahn 1999). I Sverige finns ungefär 469 200 km enskild väg. LÄS MER
2. StuderaAlltmera : En webapplikation för studenter
Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för matematik och datavetenskap (from 2013)Sammanfattning : .... LÄS MER
3. Lost in translation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, KTH/ArkitekturSammanfattning : This thesis explores the threshold between the analog and digital realms through various investigation of theories and methods. My interest in this subject came as a result when reflecting upon my 5 years at KTH, describing a gradual transition from analog to digital. This raised questions of the relevance of analog in an otherwise digital reality. LÄS MER
4. Biblioteket Mellan : Slakthusområdets nya lärocentrum
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : Projektet utgår ifrån vad Stockholms Stads formulerat kring utvecklingen av Slakthusområdet. Tillägget jag ritat på är ett centrum för lärande som är tänkt att verka som ett kompliment till de omkringliggande gymnasieskolorna. Tillägget ska vara en samlande plats för eleverna och samtidigt berika den nya stadsdel som växer fram. LÄS MER
5. Mer än en följare : PR-byråers uppfattning om meningsfulla relationer på sociala medier
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : Purpose: The purpose of this thesis is to bring a better understanding for how employees of PR- agencies describe a meaningful relation on social media. The thesis furthermore aim to bring further understanding about how employees of PR-agencies describe their strategies for meaningful relations on their agencies’ channels on social media. LÄS MER