Sökning: "Associations"

Visar resultat 21 - 25 av 2201 uppsatser innehållade ordet Associations.

  1. 21. Political Participation of non-EU immigrants : Decoding Immigrants’ Electoral Involvement in Sweden

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Theresa Marklund; [2024]
    Nyckelord :Political participation; non-EU immigrant; CVM; motivation; resources; networks;

    Sammanfattning : This paper studies the political participation (electoral) among non-EU immigrants in Sweden, via various socio-demographic, motivational, and relational factors. The theoretical frame is based on Verba et al.'s Civic Voluntarism model and previous research. LÄS MER

  2. 22. Studenters sömnmönster och dess påverkan på deras studieresultat och generella hälsa.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Hållbar vardag och hälsa i ett livsperspektiv; Lunds universitet/Institutionen för hälsovetenskaper

    Författare :Felicia Andersson; Julia Serfezi; [2024]
    Nyckelord :Universitetsstudenter; sömnlatens; nattliga uppvaknanden; antal sömntimmar; sömnkvalitet; dygnsrytm; generell hälsa; studieresultat; dagliga aktiviteter.; Medicine and Health Sciences;

    Sammanfattning : Bakgrund: Sömn är en grundläggande förutsättning för människans generella hälsa och ett gott sömnmönster är grundläggande för att individer ska kunna utföra sina dagliga aktiviteter. Detta examensarbete utgår från de beteendemässiga aspekterna av människans sömn. LÄS MER

  3. 23. The Role of Branding Strategy During Internationalization: Insights From A Multiple Case Study

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Aliaa Abbas; Asma Mohamoud; [2023-06-28]
    Nyckelord :Brand awareness; Brand recognition; Brand recall; Brand equity; Brand identity; Brand association; Top-Of-Mind; Internationalization; See-Think-Do;

    Sammanfattning : Internationalization is a key growth strategy for companies, with branding playing a crucial role in differentiation and global recognition. Multiple studies have highlighted the importance of brand strategies in internationalization and their influence on consumer choice and behavior. LÄS MER

  4. 24. KLAR(N)A? FÄRDIGA? SMOOOTH. En retorisk analys av Klarnas kommunikation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Julia Mohn; Hedda Seebass Svensson; [2023-03-10]
    Nyckelord :Varumärke; positionering; differentiering; kändisar; retorik;

    Sammanfattning : Executive summary Klarna is a Swedish fintech company founded in 2005 by three students at the Stockholm School of Economics. The company's aim was to make it safer and easier for people to shop online. Today, Klarna's overall goal is still to make online payments simple, secure and flexible. LÄS MER

  5. 25. Evaluation of a twinning project between midwife associations in Sweden and Ghana

    Magister-uppsats,

    Författare :Hanna Fjellström; Emelie Sandberg; [2023-02-13]
    Nyckelord :Twinning; midwife associations; implementation science;

    Sammanfattning : Background: Globally, maternal and newborn health is a priority and progress has been made through the United Nations (UN) Sustainable Development Goals (SDGs). However, in developing countries millions of women and newborn still have inadequate access to antenatal care, safe abortions and to be able to give birth in a health facility. LÄS MER