Sökning: "Att marknadsföra sig med sociala medier"

Visar resultat 1 - 5 av 136 uppsatser innehållade orden Att marknadsföra sig med sociala medier.

  1. 1. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Isabell Persson; Ida Martinsson; [2023]
    Nyckelord :Varumärkesstrategi; Sociala medier-varumärkesmarknadsföring; B2B-varumärkesmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER

  2. 2. TWITCH OCH SVENSKA INDIESPELSUTVECKLARE : En kvalitativ studie om svenska indiespelsutvecklares användning av Twitch

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Elias Albrektsson; [2023]
    Nyckelord :Twitch; indiespelutvecklare; streaming; marknadsföring;

    Sammanfattning : Det blir allt svårare att sticka ut från mängden av nya spel som släpps varje år, speciellt för indiespelföretag med begränsade resurser. Sociala medier är idag ett av de effektivaste sätten att marknadsföra sig på, men en plattform som blivit känd som nyckeln till att bli upptäckt är livestreamingtjänsten Twitch. LÄS MER

  3. 3. "Elevernas vardag kommer till skolan vare sig vi vill eller inte" : En kvantitativ studie om undervisningsformer och kompetensutveckling inom källkritikundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Michaela Stålarm; [2023]
    Nyckelord :Digitalisering; kompetensutveckling; källkritik; lärare; sociala medier;

    Sammanfattning : Sociala och digitala medier blir en allt större del av barn och ungas vardag. Samtidigt utvecklas nya former av artificiell intelligens och strategier som används av olika typer av aktörer för att informera, marknadsföra men även vilseleda människor till en viss åsikt. LÄS MER

  4. 4. Indirekt reklam av alkohol på Instagram : En kvalitativ studie i hur Hernö Gin använder semiotiska resurser för att indirekt uppmana till konsumtionen av alkohol

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Filip Andersson; [2023]
    Nyckelord :Semiotic resources; advertising. alcohol consumption; indirect messages; Semiotiska resurser; reklam; alkoholkonsumtion; indirekta meddelanden;

    Sammanfattning : I det digitala samhället har reklamens utveckling och användning genomgått förändringar, där den visuella reklamen i sociala medier har blivit den mest framträdande formen av reklam. En särskilt kontroversiell typ av reklam är alkoholreklam, eftersom den kan påverka människor till ökad alkoholkonsumtion, vilket kan få negativa konsekvenser. LÄS MER

  5. 5. Influencer-marketing på sociala medier : En studie om relationen mellan företag och konsumenter genom Influencer-marketing

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Filip Björklund; Sofia Svensson; [2023]
    Nyckelord :Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Social Media; Digital Marketing; Marketing strategy; Influencer-marketing; Mega-Influencer; Macro-Influencer; Micro-Influencer; Reach; Conversion rate; Sociala medier; Digital marknadsföring; Marknadsföringsstrategi;

    Sammanfattning : Under det senaste decenniet har digitaliseringen satt fart och utvecklat medielandskapet vilket resulterat i att sociala medier blivit ett av de främsta verktygen att tillämpa vid marknadsföring. Vidare har det utvecklats diverse verktyg att tillämpa på sociala medier för att driva sin marknadsföring framåt. LÄS MER