Sökning: "Balmain"
Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Balmain.
1. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER
2. The Russian Roulette of The Fashion Industry - The Case of Balmain
L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER
3. #HMBalmaination : En kvalitativ studie om semiotik, retorik och celebriteter i modevärlden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Hösten 2015 lanserade H&M tillsammans med lyxvarumärket Balmain en klädkollektion i över 240 länder världen över, som snabbt blev eftertraktad. Vilka strategier har H&M och Balmain använt sig av för att sända ut sin kampanj? I den här uppsatsen har vi studerat samarbetet mellan H&M och Balmains reklamkampanj ur ett sändarperspektiv. LÄS MER
4. Sociala medier – modehusens guldgruva för värdeskapande : En kvalitativ studie om modehuset Balmains värdeskapande i sin marknadsföring på sociala medier
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärandeSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka värden som skapas i modehus marknadsföring på sociala medier samt vilken betydelse de värden som skapas har för varumärket. För att besvara syftet undersöks i denna uppsats det franska modehuset Balmain som en fallstudie. LÄS MER