Sökning: "Balmain"

Hittade 4 uppsatser innehållade ordet Balmain.

  1. 1. Collaborative Couture: Decoding Relative Pricing Strategies and its Impact on Brand Equity

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lucas Holmqvist Adolfsson; Gustaf Johnsson Wallin; Erik Bergtoft; [2023]
    Nyckelord :Co-Branding; Brand Equity; Brand Awareness; Brand Loyalty; Brand Associations; Perceived Quality; Relative Pricing; Luxury Fashion; Case Study; H M; Balmain; Adidas; Gucci; Fendi; Versace; Business and Economics;

    Sammanfattning : Purpose: This paper aims to analyze the relative pricing of co-branding collaborations in the fashion industry to gain a deeper understanding of the effects on their respective brand equity. Design/method: This paper adopts a qualitative approach involving case studies on several co-branding collaborations in the fashion industry (H&M x Balmain, Adidas x Gucci, Fendi x Versace). LÄS MER

  2. 2. The Russian Roulette of The Fashion Industry - The Case of Balmain

    L3-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Sarah Jane Featherstone; Soh-Pih Mariette Nikolai; Anna Zonina; [2018]
    Nyckelord :Business and Economics;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. #HMBalmaination : En kvalitativ studie om semiotik, retorik och celebriteter i modevärlden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Elena Gomez; Sinem Kesim; [2016]
    Nyckelord :Semiotik; Retorik;

    Sammanfattning : Hösten 2015 lanserade H&M tillsammans med lyxvarumärket Balmain en klädkollektion i över 240 länder världen över, som snabbt blev eftertraktad. Vilka strategier har H&M och Balmain använt sig av för att sända ut sin kampanj? I den här uppsatsen har vi studerat samarbetet mellan H&M och Balmains reklamkampanj ur ett sändarperspektiv. LÄS MER

  4. 4. Sociala medier – modehusens guldgruva för värdeskapande : En kvalitativ studie om modehuset Balmains värdeskapande i sin marknadsföring på sociala medier

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för kultur och lärande

    Författare :Marika Cederlund; [2016]
    Nyckelord :mode; Balmain; Olivier Rousteing; sociala medier; värdeskapande; marknadsföring; det skrivna modet; designer; instagram; twitter;

    Sammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka vilka värden som skapas i modehus marknadsföring på sociala medier samt vilken betydelse de värden som skapas har för varumärket. För att besvara syftet undersöks i denna uppsats det franska modehuset Balmain som en fallstudie. LÄS MER