Sökning: "Consumer demand response"

Visar resultat 1 - 5 av 44 uppsatser innehållade orden Consumer demand response.

  1. 1. SMMAs inverkan på kundlojalitet hos lyxvarumärken : En kvalitativ studie om hur sociala medie marknadsföringsaktiviteter kan bidra till en bättre kundlojalitet hos lyxvarumärken

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Christopher Westlund; [2023]
    Nyckelord :SMMA; Luxury Brand; Customer Loyalty; Customer Response; Brand preference; Premium price; Entertainment; Interaction; Trendiness; Customization; eWOM; Fashion; Marketing; Social Media.; SMMA; Lyxvarumärke; Kundlojalitet; Kundrespons; Varumärkespreferens; Prispåslag; Underhållning; Interaktion; Trendighet; Anpassning; eWOM; Mode; Marknadsföring. Sociala medier.;

    Sammanfattning : Lyxvarumärken har en status att erhålla, som är en utmaning, speciellt i ett samhälle somutvecklas snabbt genom teknologi. Därmed befinner sig lyxvarumärken på en marknad medhög efterfrågan. För att kunna hålla sig väsentlig i dagens samhälle är det viktigt förlyxvarumärken att vara medveten om sina marknadsföringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. Feature-based machining of crankshafts for automobile engines

    Master-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Henrik Mailer; [2023]
    Nyckelord :Feature-based machining; CAD; CAM; manufacturing; industry 4.0; sustainability;

    Sammanfattning : Manufacturing companies are faced with challenges associated with the fluctuating demand in consumer purchases. As a result, broader families of varyingly manufactured products are on the rise, which poses a significant workload problem for production engineers involved with process planning. LÄS MER

  3. 3. Load profiling and customer segmentation for demand-side management

    Master-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Anne Baril; [2023]
    Nyckelord :Smart meter data; TLP; customer segmentation; DSM; EE; D R; clustering; Data från smarta mätare; TLP; kundsegmentering; DSM; EE; D R; klustring;

    Sammanfattning : The energy transition is accompanied by massive electrification of uses and sectors such as transport. As a result, the pressure on the electricity grid is increasing, and the time to connect to the power system is lengthening. LÄS MER

  4. 4. Tekniskt potentiell efterfrågeflexibilitet hos industriella elkonsumenter : En fallstudie av SSAB:s produktionsanläggning i Borlänge

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Industriell teknik

    Författare :Måns Bengtson; [2022]
    Nyckelord :Demand response; Demand side management; flexibility; load shedding; load shifting; flexibility; industry; steel; operations management; Efterfrågeflexibilitet; laststyrning; lastförskjutning; toppkapning; effektreglering; flexibilitet; industri; stål; operativ verksamhetsstyrning;

    Sammanfattning : The power grid faces major and escalating challenges in maintaining the power balance whilst society transitions towards increased sustainability. One promising solution to this challenge is found in the concept of demand response, where consumers adapt their energy demand due to some incentive in order to help balance the power grid. LÄS MER

  5. 5. Impact of different primary particles on Geant4 simulation execution time - study on protons and pions

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Partikel- och kärnfysik; Lunds universitet/Fysiska institutionen

    Författare :Rebecca Jigström Madeira; [2021]
    Nyckelord :Geant4; Monte Carlo method; Large Hadron Collider; simulation time; collider experiment; Physics and Astronomy;

    Sammanfattning : The High Luminosity Large Hadron Collider (HL-LHC) at CERN, an improvement to the LHC, scheduled to be operating in 2027, will further the potential for scientific breakthroughs in High Energy Physics. The project’s demand in computational resources, however, is predicted to exceed what will be available then. LÄS MER