Sökning: "Consumer-Generated Content"
Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Consumer-Generated Content.
1. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER
2. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?
Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakultetenSammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER
3. Consumer engagement in online brand communities: A netnographic study on Gymshark's Facebook brand page
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : Consumer engagement on online brand communities has increasingly become a field of interest among marketers. As the process of online consumer engagement is different from traditional ones, it continued to impose challenges to the marketers to take different strategies. LÄS MER
4. Managing negative eWOM in the retail industry : A qualitative study of proactive and reactive strategies
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/FöretagsekonomiSammanfattning : In the fast pace of the development of the Internet and the increased use of it more and more people use interactive platforms to connect with each other. The increased opportunity and ability to share content with people around the globe has led to the emergence of eWOM. LÄS MER
5. Would companies benefit from incorporating consumer generated ads in their marketing strategy?
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Technological developments constantly change companies' marketing strategies and theoverall communication between companies and their customers. This has led to new forms ofmarketing such as user generated content (UGC) marketing. UGC has been proposed to beperceived as more trustworthy and authentic than traditional firm created content. LÄS MER