Sökning: "Consumer-Generated Content"

Visar resultat 1 - 5 av 14 uppsatser innehållade orden Consumer-Generated Content.

  1. 1. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Evelina Restrup; Tilda Svedberg; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  2. 2. Konsumentgenererat innehåll : En marknadsstrategi eller ett kulturellt uttryck?

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Medie- och Informationsteknik; Linköpings universitet/Tekniska fakulteten

    Författare :Tilda Svedberg; Evelina Restrup; [2022]
    Nyckelord :User-Generated Content; Consumer-Generated Content; Social media; Instagram; Consumer engagement; eWOM.; Användargenererat innehåll; konsumentgenererat innehåll; sociala medier; Instagram; konsumentengagemang; eWOM.;

    Sammanfattning : Denna studie är ett examensarbete utfört i Grafisk design och kommunikation vid Tekniska högskolan vid Linköpings universitet. Studien syftade till att undersöka till vilken grad konsumentgenererat innehåll används av företag och användare samt användarnas motiv till varför de skapar konsumentgenererat innehåll. LÄS MER

  3. 3. Consumer engagement in online brand communities: A netnographic study on Gymshark's Facebook brand page

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Winny Apaza; Tasnim Jahan; [2021-06-23]
    Nyckelord :online brand communities; content creators; content characteristics; consumer engagement; influencer generated content; firm generated content; consumer generated content;

    Sammanfattning : Consumer engagement on online brand communities has increasingly become a field of interest among marketers. As the process of online consumer engagement is different from traditional ones, it continued to impose challenges to the marketers to take different strategies. LÄS MER

  4. 4. Managing negative eWOM in the retail industry : A qualitative study of proactive and reactive strategies

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Emma Landgren; Martina Lidberg; [2021]
    Nyckelord :eWOM; managing negative eWOM; proactive strategies; reactive strategies;

    Sammanfattning : In the fast pace of the development of the Internet and the increased use of it more and more people use interactive platforms to connect with each other. The increased opportunity and ability to share content with people around the globe has led to the emergence of eWOM. LÄS MER

  5. 5. Would companies benefit from incorporating consumer generated ads in their marketing strategy?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Dina Eriksson Renzi; Rebecka Leirup; [2021]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Technological developments constantly change companies' marketing strategies and theoverall communication between companies and their customers. This has led to new forms ofmarketing such as user generated content (UGC) marketing. UGC has been proposed to beperceived as more trustworthy and authentic than traditional firm created content. LÄS MER