Sökning: "Customer Relationship Performance"

Visar resultat 1 - 5 av 148 uppsatser innehållade orden Customer Relationship Performance.

  1. 1. Bortom mål och prestation : En kvalitativ studie som syftar till att studera hur Helsingborgs IF:s (HIF) Corporate SocialResponsibility arbete kan användas som medel till att attrahera och bibehålla sponsorer ikontrast till deras sportsliga framgångar.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen Idrottsvetenskap (IDV)

    Författare :Ellen Elfman; Hugo Brodin; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility CSR Swedish football club Helsingborgs IF HIF ; stakeholder and customer relations;

    Sammanfattning : This paper examines the relationship between Corporate Social Responsibility (CSR) effortsand sporting success in attracting and retaining sponsors with a focus on the Swedish footballclub Helsingborgs IF (HIF). In 2022, Helsingborgs IF was relegated from Allsvenskan(swedish top-flight football) to Superettan (swedish second tier league) and faces a newexternal situation in relation to competition, attractiveness and commercial development inthe coming season (2023). LÄS MER

  2. 2. Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation- En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ella Martell; Isabella Träskman; Jessica Wigren; [2023]
    Nyckelord :Hållbarhetsmått; hållbarhetsanseende; finansiell prestation; hållbar marknadsföring; informationsasymmetri. Sustainability measures; sustainability reputation; financial performance; sustainable marketing; information asymmetry.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende och finansiell prestation En jämförande studie av hur hållbarhetsmått och konsument-hållbarhetsanseende påverkar företags finansiella prestation Seminariedatum: 1 juni 2023 Ämne/kurs: FEKH29, Examensarbete i marknadsföring på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ella Martell, Isabella Träskman och Jessica Wigren Handledare: Burak Tunca Nyckelord: Hållbarhetsmått, hållbarhetsanseende, finansiell prestation, hållbar marknadsföring, informationsasymmetri Forskningsfråga: Vad är relationen mellan företags prestation i hållbarhetsmått och deras finansiella prestation? Vad är relationen mellan företags hållbarhetsanseende hos konsumenter och deras finansiella prestation? Har företags hållbarhetsanseende hos konsumenter eller företags prestation i hållbarhetsmått starkast effekt på den finansiella prestationen? Syfte: Syftet med studien är att med utgångspunkt i relevant forskning och teori empiriskt testa hur hållbarhetsmått och hållbarhetsanseende påverkar den finansiella prestationen hos företag. Metod: En kvantitativ studie där sekundärdata har samlats in för att testa sambandet mellan hållbarhet och finansiell prestation, genom statistiska tester, regressionsanalys och korrelationsanalys. LÄS MER

  3. 3. Customer Acquisition Process Digitalization: A Case Study on the Use of Machine Learning in The Corporate Insurance Industry

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Klara Larsson; Freja Ling; [2023]
    Nyckelord :Customer Relationship Management CRM ; Customer Classification; Customer Acquisition; Machine Learning; Insurance Industry; Corporate Insurance; B2B; AI-CRM; Kundrelationssystem CRM ; Kunklassificering; Nykundsbearbetning; Maskininlärning; Försäkringsbranchen; Företagsförsäkring; B2B; AI-CRM;

    Sammanfattning : This thesis explores the application of machine learning 8ml9 techniques in customer classification and their intergration into customer relationship management (CRM) systems within the corporate insurance industry. The research aims to address the gap in the use of AI-CRM for the corporate insurance industry. LÄS MER

  4. 4. Diversity and Team Performance in Banks : A qualitative analysis of how workplace diversity and team performance are related: A study of Swedish banks

    Magister-uppsats, Jönköping University/Internationella Handelshögskolan

    Författare :Idiris Abiib; Richardo Mezher; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: Given the rise of multiculturalism in Sweden and the need for businesses to adapt, this topic is particularly relevant for Swedish banks. Moreover, it provides background information on the Swedish banking sector, highlighting its historical development and the influence of digitalisation on services. LÄS MER

  5. 5. Supply chain integration and the end- customers’ relationships: : The case of a Scandinavian International Service Provider

    Master-uppsats, Jönköping University

    Författare :Anabela Milakovic; Hadi Al Homsi; [2022]
    Nyckelord :Supply Chain Integrations; End-Customer Relationships; Performance; Maritime Transportation; Logistics and Distribution;

    Sammanfattning : Background: In recent times, the maritime shipping industry has been facing several challenges due to higher shipping costs caused by delayed deliveries and underperformance damaging the relationship between operating companies and end-customers. Researchers have shown the potential usefulness of an integrated supply chain system as it helps improve business results and end-customer relationships. LÄS MER