Sökning: "Elin Gustafsson"

Visar resultat 11 - 15 av 78 uppsatser innehållade orden Elin Gustafsson.

  1. 11. Interventioner som påverkar aktivitetsutförandet i skolan för barn med ADHD eller autismspektrumtillstånd : En litteraturstudie

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för hälsa, medicin och vård

    Författare :Kenny Gustafsson; Vallin Elin; [2022]
    Nyckelord :arbetsterapi; skolaktiviteter; delaktighet; kognitiva färdigheter; sociala färdigheter;

    Sammanfattning : Barn med neuropsykiatriska funktionsnedsättningar har nedsatta kognitiva förmågor och bristande interaktions- och kommunikationsförmågor, vilket leder till svårigheter i aktiviteter ihop med andra i skolmiljön. Kognitiva dysfunktioner leder till delaktighetsinskränkning och påverkar aktivitetsutförande i vardagsaktiviteter samt skolaktiviteter. LÄS MER

  2. 12. Non-Fungible Token: Upplevt ägandeskap av digital virtuell konst

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för informationsteknologi

    Författare :Elin Johnsson Ahlén; Jack Gustafsson; [2022]
    Nyckelord :Non-Fungible Token NFT ; blockchain technology; digital virtual goods; psychological ownership; digital ownership; Non-Fungible Token NFT ; blockkedjeteknik; digitala virtuella tillgångar; psykologiskt ägandeskap; digitalt ägandeskap;

    Sammanfattning : Non-Fungible Token (NFT) har genom sitt framträdande i digitala medier skapat ett större intresse för digital virtuell konst. Möjligheten att kunna ge digitala virtuella tillgångar ett unikt ägandeskap genom NFT-tekniken har förändrat hela marknaden för digital virtuell konst. LÄS MER

  3. 13. "Jag är pedagog, inte ekonom" - En kvalitativ studie om upplevda svårigheter i samband med rekonstruktion av professionell identitet

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ida Broman; Gustav Gustafsson; Elin Perströmer; Jennifer Ryd Johansson; [2022]
    Nyckelord :identitet; professionell identitet; rekonstruktion; alteritet; rektorer; Business and Economics;

    Sammanfattning : Examensarbetets titel: “Jag är pedagog, inte ekonom” - En kvalitativ studie om upplevda svårigheter i samband med rekonstruktion av professionell identitet Seminariedatum: 2 juni 2022 Kurs: FEKH49, Examensarbete i organisation på kandidatnivå, 15 högskolepoäng Författare: Ida Broman, Gustav Gustafsson, Elin Perströmer och Jennifer Rydh Johansson Handledare: Nadja Sörgärde Fem nyckelord: identitet, professionell identitet, rekonstruktion, alteritet, rektorer Forskningsfråga: Hur upplever individer processen att rekonstruera sin professionella identitet och vilka svårigheter följer med denna process? Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för hur individer upplever processen av att rekonstruera sin professionella identitet i samband med organisationsförändring. Vi har också för avsikt att undersöka vilka svårigheter som är framstående i detta arbete. LÄS MER

  4. 14. Consumer Value Generation in Circular Business Models

    Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate School

    Författare :Elin Forsslund; Ellen Gustafsson; Roope Kyttälä; [2021-07-02]
    Nyckelord :circular economy; circular business models; value creation; value dimensions; extending product value; extending resource value;

    Sammanfattning : This thesis focuses on the consumer value generation within circular business models (CBMs). With the aim of exploring the practical tendencies of value generation for consumers, the thesis takes on a qualitative multiple case study approach. LÄS MER

  5. 15. Bedömarvariation och tolkningsgemenskap : En studie av fem svensklärarstudenters bedömning och respons på elevtexter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Elin Karlsson; Olivia Gustafsson; [2021]
    Nyckelord :svenska; likvärdig bedömning; samstämmighet; bedömarvariation; lärarstudenter; interbedömarreliabilitet; respons; texttriangeln; tolkningsgemenskap;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att undersöka interbedömarreliabiliteten mellan svensklärarstudenter på lärarprogrammets sista år och i vilken utsträckning deras summativa och formativa bedömning är samstämmig. Fem svensklärarstudenter från samma universitet fick i uppgift att individuellt bedöma tre olika elevtexter. LÄS MER