Sökning: "Erik Ljungmark"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden Erik Ljungmark.

  1. 1. Employer branding på Q-Med : En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetare

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Stina Nilsson; Erik Ljungmark; [2011]
    Nyckelord :Employer branding; employer brand; employer value propositions; Employer branding; arbetsgivarvarumärke; företagsspecifika värden;

    Sammanfattning : Sammanfattning "Employer branding på Q-Med – En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetare" Datum: 19 januari, 2011 Nivå: Kandidatuppsats i företagsekonomi, 15 ECTS Institution: Akademin för hållbar samhälls‐ och teknikutveckling, HST, Mälardalens Högskola Författare: Erik Ljungmark 29 januari 1980, Stina Nilsson 25 april 1983 Titel: Employer branding på Q-Med – En fallstudie i hur företagsspecifika värden förmedlas till potentiella och befintliga medarbetare Handledare: Sara Melén Nyckelord: Employer branding, arbetsgivarvarumärke, företagsspecifika värden Frågeställning: Vilka företagsspecifika värden avser Q-Med att förmedla till potentiella och befintliga medarbetare? Vilka strategier använder Q-Med i sitt arbete med employer branding? Syfte: Uppsatsens syfte är att beskriva hur det medicintekniska företaget Q-Med arbetar med employer branding, både internt och externt, samt beskriva hur deras employer branding-process ser ut. Metod: Undersökningen består av en kvalitativ fallstudie baserad på sekundära och primära källor. LÄS MER

  2. 2. Facebook as a marketing channel : A study of eCommerce retailers’ Facebook page ambitions

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Internationella Handelshögskolan

    Författare :Per Ljungmark; Erik Bernhardsson; [2011]
    Nyckelord :Facebook page marketing; Social media; Relationship marketing; eCommerce marketing; Effective communication;

    Sammanfattning : Background: Internet and social networks have evolved to become a natural part of people‘s life and innumerous hours are spent every day interacting through these platforms. This evolution has resulted in higher expectations on fast and efficient communication with retailer‘s customers. LÄS MER