Sökning: "Export Promotion"

Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Export Promotion.

  1. 16. Development and sustainability? : Agrofuels: Crossroads in Argentina’s discourses

    Master-uppsats, Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Florencia Dorina Boffi; [2011]
    Nyckelord :Sustainable development;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to provide an analysis of how agrofuel discourses inArgentina represent particular economic and political interests. The chosen period (2007-2010)obeys to the fact that 2007 was the year where the law for Promotion of Sustainable Agrofuelwas enforced. LÄS MER

  2. 17. “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden” : “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden”

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Sujinun Romfahthai; Wichittra Phetpakdeechai; [2010]
    Nyckelord :marketing; distribution channel; seasoning paste;

    Sammanfattning : Globo Foods Co., Ltd. has good opportunity to export five Thai seasoning        paste products to Sweden (Västerås). By setting the price as low initial price, sell firstly at ICA Maxi Hälla and Coop Extra in Västerås, use attractive promotion and advertising for Swedish people. LÄS MER

  3. 18. SymbioCity São Paulo 2009 : En utvärdering av SymbioCity São Paulo som en statlig exportfrämjande insats för svensk miljöteknik med fokus på hållbar stadsutveckling i Brasilien

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utveckling

    Författare :Therese Sandell; [2009]
    Nyckelord :Utvärdering; måluppfyllelse; statligt exportfrämjande; miljöteknik; hållbar stadsutveckling; små- och medelstora miljöteknikföretag; export; internationalisering; nätverk.;

    Sammanfattning : SymbioCity - Sustainability by Sweden är ett registrerat varumärke och en exportplattform för svenska miljöteknikföretag. SymbioCity har utvecklats av Exportrådet på uppdrag av regeringen. LÄS MER

  4. 19. Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Daniel Wilhelmsson; [2009]
    Nyckelord :Varumärke; Nation branding; Nationer som varumärken; Varumärkesstrategi;

    Sammanfattning : In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company’s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies. LÄS MER

  5. 20. An Evaluation of Swedish Export Promotion

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomi

    Författare :Carolina Beltzér; Martin Zetterqvist; [2008]
    Nyckelord :Trade; Export promotion; Export shares;

    Sammanfattning : International trade is beneficial for all parties involved, and also an important engine of economic growth. According to two recent studies, Sweden has been losing export shares to its closest competitors over the past years. One possible reason for this decline could be the structure and extent of export promotion in Sweden. LÄS MER