Sökning: "Export Promotion"
Visar resultat 16 - 20 av 27 uppsatser innehållade orden Export Promotion.
16. Development and sustainability? : Agrofuels: Crossroads in Argentina’s discourses
Master-uppsats, Institutionen för geovetenskaperSammanfattning : The purpose of this thesis is to provide an analysis of how agrofuel discourses inArgentina represent particular economic and political interests. The chosen period (2007-2010)obeys to the fact that 2007 was the year where the law for Promotion of Sustainable Agrofuelwas enforced. LÄS MER
17. “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden” : “Potential Distribution Channel of Thai Seasoning Pastes in Sweden”
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Globo Foods Co., Ltd. has good opportunity to export five Thai seasoning paste products to Sweden (Västerås). By setting the price as low initial price, sell firstly at ICA Maxi Hälla and Coop Extra in Västerås, use attractive promotion and advertising for Swedish people. LÄS MER
18. SymbioCity São Paulo 2009 : En utvärdering av SymbioCity São Paulo som en statlig exportfrämjande insats för svensk miljöteknik med fokus på hållbar stadsutveckling i Brasilien
Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomisk och industriell utvecklingSammanfattning : SymbioCity - Sustainability by Sweden är ett registrerat varumärke och en exportplattform för svenska miljöteknikföretag. SymbioCity har utvecklats av Exportrådet på uppdrag av regeringen. LÄS MER
19. Varumärket Sverige : En medveten variabel i företagets varumärkesstrategi? En jämförande studie av två svenska företag.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : In these days of globalization, with a higher level of openness and interaction over geographical, cultural and economical borders, the importance of the company’s intangible asset, its brand, is gaining importance as a differentiating factor. Building a strong brand and the emphasis on strategic brand management is something that before was given less attention in firms but today we can see a general increase in awareness and relative emphasis in the strategic work of companies. LÄS MER
20. An Evaluation of Swedish Export Promotion
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för nationalekonomiSammanfattning : International trade is beneficial for all parties involved, and also an important engine of economic growth. According to two recent studies, Sweden has been losing export shares to its closest competitors over the past years. One possible reason for this decline could be the structure and extent of export promotion in Sweden. LÄS MER