Sökning: "Förskola IKT intervju och observation"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Förskola IKT intervju och observation.

  1. 1. Användning av digitala verktyg inom fritidshemmet : En kvalitativ studie om integrering och motivering

    M1-uppsats, Högskolan Kristianstad/Avdelningen för utbildningsvetenskap inriktning fritidshem och förskola

    Författare :Rasmus Mårtensson; Simon Andréasson; [2021]
    Nyckelord :Media violence; Digitala verktyg; Digitala miljöer; Relationer; Vila; Digitalisering;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka hur digitala verktyg inom IKT används i fritidshemmet. Sett utifrån frågeställningen så kan vi se ett problem med att styrdokumenten utifrån dess skriftliga form är oerhört abstrakta och tolkningsbara. LÄS MER

  2. 2. Lärplattan i förskolan : - en kvalitativ studie om hur fyra förskollärare utformar sin undervisning med lärplattor i barngrupp

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå,

    Författare :Camilla Jonasson; Stina Nymoen; [2017]
    Nyckelord :Design for learing; design in learning; preschool; digital tablet; interview; observation; collaborative learning; Design för lärande; design i lärande; förskola; intervju; observation; lärplatta; kollaborativt lärande; sociala medier;

    Sammanfattning : Digitaliseringen av förskolan är ett faktum och läroplanen för förskolan är under förändring. Denna förändring kräver ökad kompetensutveckling för förskollärare eftersom ansvaret vilar hos dem att förse de stora barngrupperna med kunskap som de har rätt till. LÄS MER

  3. 3. En studie om barns samarbete vid den interaktiva tavlan i förskolan

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö högskola/Lärarutbildningen (LUT)

    Författare :Karolina Degerman; [2011]
    Nyckelord :förskola; IKT; interaktiv projektor; interaktiv tavla; digitala medier; intervju; observation; samarbete;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att belysa hur förskolebarn samarbetar, interagerar och kommunicerar när de arbetar med den interaktiva tavlan på förskolan. Vidare sätts detta i relation till tidigare studier gjorda kring barns samarbete vid vanliga datorer. LÄS MER