Sökning: "Facebook c-uppsats"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Facebook c-uppsats.

  1. 1. En ytlig nödvändig glättighet : En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Fanny Lindholm; Elin Holm; [2015]
    Nyckelord :Facebook; sociala medier; kommunikation; äldre personer;

    Sammanfattning : Abstract Titel: En ytlig nödvändig glättighet – En kvalitativ studie av hur medieanvändare i åldrarna 40-69 ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook. Nivå: C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, 15 högskolepoäng Författare: Fanny Lindholm och Elin Holm Handledare: Gabor Bora Examinator: Anna Edin Syfte: Syftet med den här uppsatsen var att undersöka hur medieanvändare i åldrarna 40-69 år ser på sitt användande av sociala medier med särskild tonvikt på Facebook, samt hur de ser på sin omgivnings användande av sociala medier. LÄS MER

  2. 2. "Fighting Freakin' Voldemort" : En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Louise Åslund; Magdalena Nyberg; [2014]
    Nyckelord :Aktivism; fanaktivism; nördar; fans; The Harry Potter Alliance; HPA; fiktion; målgruppsanpassad kommunikation; mobilisering; populärkultur.;

    Sammanfattning : Titel: "Fighting Freakin’ Voldemort" – En kvalitativ studie om hur The Harry Potter Alliance kommunicerar med sin målgrupp Författare: Louise Åslund och Magdalena Nyberg   Kurs, termin och år: Medie- och Kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats. HT13 Handledare: Elisabet Ljungberg   Antal ord: 18 188   Problemformulering och syfte: Den här studien behandlar temat fanaktivism ur ett organisationsperspektiv och undersöker hur The Harry Potter Alliance (HPA) genom att anspela på gemensamma intressen väcker ett samhällspolitiskt intresse och engagemang hos sina anhängare. LÄS MER

  3. 3. Hur kan csr användas för att kommunicera ansvar mot kunderna?

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Mia Grehn; Linn Hynning; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning :   Titel: Hur kan CSR användas för att kommunicera ansvar mot kunderna? Nivå: C-uppsats i ämnet företagsekonomi Författare: Mia Grehn och Linn Hynning Handledare: Agneta Sundström Date: 2013 januari Syfte: Avsikten med uppsatsen är att skapa förståelse för hur två företag kommunicerar arbetet med CSR och analysera hur konsumenter uppfattar deras CSR strategier och budskap. I studien fäster vi speciell uppmärksamhet på hur kommunikationen av företagens CSR arbete uppfattas av konsumenter samt om företagen lyckats skapa trovärdighet hos dem. LÄS MER

  4. 4. "Har man inte Facebook, så finns man inte" : En kvalitativ jämförande fokusgruppanalys av deltagarnas användning och motivation till sociala medier

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Elin Eriksson; Johanna Gyllvik; [2013]
    Nyckelord :Sociala medier; behov; användning; motivation; beroende; stress;

    Sammanfattning : Sammanfattning Denna c-uppsats handlar om människors användning av sociala medier. Vår studie utgår ifrån metoden fokusgrupper. Vi har gjort intervjuer med fyra olika grupper. Två grupper med yngre deltagare i 20-årsåldern och två grupper med äldre deltagare i 50-årsåldern. LÄS MER

  5. 5. Acceptpriser : Hur det har påverkat köpare, säljare och mäklarföretag

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Lukas Sjöberg; Patrik Granlund; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : AbstraktTitel: Acceptpriser: Hur det har påverkat köpare, säljare och mäklarföretag Nivå: C – uppsats i företagsekonomi, inriktning fastighetsförmedling fastighetsmäklarprogrammet Författare: Patrik Granlund och Lukas Sjöberg Handledare: Aihie Osarenkhoe Datum: Juni - 2012 Syfte: Syftet med denna studie är att få en konkret uppfattning om hur införandet av accepterat pris påverkat Stockholms bostadsmarknad. Utgångspunkten kommer vara att komma i kontakt med flera mäklarföretag, mäklare samt ett flertal köpare och säljare. LÄS MER