Sökning: "Green Marketing Matrix"

Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Green Marketing Matrix.

  1. 1. Det gröna gapet mellan konsumenternas attityd och köpbeteende : Hur kan företag öka försäljningen av ekologiska livsmedel?

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Erika Blomqvist; Emma Fredholm Kaipak; [2022]
    Nyckelord :organic food; green consumers; sustainable marketing; the green marketing mix; 7p; ekologiska livsmedel; hållbara konsumenter; hållbar marknadsföring; den gröna marknadsföringsmixen; 7p;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med studien är att skapa en djupare förståelse för hur företag kan bidra till en mer hållbar konsumtion. Studien undersöker hur företag kan öka försäljningen av ekologiska livsmedel med hjälp av marknadsföringsstrategier för att påverka konsumenternas köpbeteende. LÄS MER

  2. 2. Consumption of sustainable food products : A study of the Sustainable purchase perception matrix and Sustainable lead consumers; A life cycle assessment of BäR smoothie

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för geovetenskaper

    Författare :Cecilia Melén; Mirea Wolff; [2021]
    Nyckelord :Compromise; Confidence; WTP; PCE; Sustainable lead consumer; Sustainability marketing; Scepticism; Life cycle assessment; LCA; Environmental impact; Global warming; Eutrophication; Primary energy use; Smoothie; Kompromiss; Självförtroende; WTP; PCE; Hållbar marknadsföring; Skepticism; Livscykelanalys; LCA; Miljöpåverkan; Global uppvärmning; Övergödning; Primärenergianvändning; Smoothie;

    Sammanfattning : Part 1 The scientific community has identified an attitude-action gap for demographic and psychographic variables when studying sustainable purchase behaviour. By focusing on what happens during the purchase instead of the purchaser, this cross-sectional study aims to understand sustainable purchase behaviour when consumers purchase sustainable food. LÄS MER

  3. 3. Going green across borders : A study on the impact of green marketing on the internationalization of SMEs

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Raphael Brunner; Soraya Norouzi; [2021]
    Nyckelord :Green Marketing; Green Marketing Matrix; internationalization; SME; competitive advantage;

    Sammanfattning : In recent years, the aspects of sustainability and environmental friendliness have taken on an increasingly large role in our society and due to climate change and scarcity of resources, green technologies are growing. As the consequence, this ongoing trend has affected the business environment. LÄS MER

  4. 4. Modeindustrins gröna marknadsföringsstrategi : En studie om Åhléns och Filippa K

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Priya Mohsin; [2015]
    Nyckelord :Grön marknadsföring; Grön marknadsföringsstrategi; Konsumentsamhälle; Fast fashion; Slow fashion; Greenwashing; Grön marknadskommunikation; Konsumentbeteende; Attityd och beteende gap;

    Sammanfattning : Den senaste tiden har miljödebatten vuxit sig stor och den kopplas allt mer samman till det ohållbara konsumtionssamhället som vi lever i idag. Modeindustrin utgör en stor del i den ohållbara utvecklingen av samhället och genom ett hållbarhetsengagemang börjar många modeföretag försöka få bukt på miljöproblemet och flera andra sammanhängande globala problem. LÄS MER

  5. 5. Är vi mogna för gröna bananer? : En kvantitativ studie om medvetenhet om faktorerna miljö, hälsa ocharbetsförhållanden är av vikt för att konsumenter skall välja ekologiska bananer.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Företagsekonomi

    Författare :Idah Perman; Emil Löfmark; [2014]
    Nyckelord :Green marketing; eco; The green purchase perception matrix; Grön marknadsföring; ekologiskt; bananer; 4C-modellen; medvetenhet;

    Sammanfattning : Ekologisk konsumtion blir allt mer framstående i dagens konsumtionssamhälle, då dess negativa påverkan på miljö, hälsa och arbetsförhållanden är klart mindre än den konventionella konsumtionens avtryck. Livsmedelskonsumtionen står för en fjärdedel av den klimatpåverkan svenska hushåll orsakar och även om medvetenheten kring detta ökat så saknar många människor idag fortfarande kunskap om hur stor negativ påverkan konsumtionen av livsmedel faktiskt har för vår planet. LÄS MER