Sökning: "Hanna Blomqvist"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Hanna Blomqvist.
1. Vilka motivationsmål är viktiga vid socialt hållbara produktköp? : En studie om socialt hållbart konsumentbeteende.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka konsumentbeteende för att skapa större förståelse för konsumenters motivation till socialt hållbara produktköp. Vilka motivationsmål är viktiga för konsumenter vid köp av en socialt hållbar produkt? Det ökade intresset inom området social hållbarhet hos allmänheten (Eweje 2020) samt de motsägelser som finns i tidigare forskning (Antonetti & Maklan 2014; Shao & Ünal 2019; Veleva 2020) gör det här till ett intressant och aktuellt ämne. LÄS MER
2. The better the purpose, the stronger the business?
D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : The authors of this paper introduce four consumer value clusters (self-transcendence, self-enhancement, openness to change and conservation) as independent variables in a multiple linear regression analysis in order to investigate and clarify the process that leads customers to form their reactions after being exposed to a company purpose within the outdoor clothing category. The authors test a model that proves that consumers tend to have more positive reactions, in terms of (1) brand attitude, (2) purchase intention and (3) word-of-mouth intention, after being exposed to a company purpose, controlling for all other factors. LÄS MER
3. "Jag tycker det ser jättebra ut" : En kvalitativ intervjustudie om hur lärare tolkar ett kunskapskrav och bedömer elevers rörelseutförande
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Syfte och frågeställningar Syftet är att undersöka hur lärare i idrott och hälsa i årskurs 7-9 tolkar ett kunskapskrav och utifrån det bedömer elevers rörelseförmåga. Hur tolkar lärare i idrott och hälsa kunskapskravet "Eleven kan delta i lekar, spel och idrotter som innefattar komplexa rörelser i olika miljöer och varierar och anpassar sina rörelser till viss del/relativt väl/väl till aktiviteten och sammanhanget"? Hur bedömer lärare i idrott och hälsa elevers rörelseförmåga avseende ovanstående kunskapskrav utifrån tre filmsekvenser? Metod Detta är en kvalitativ intervjustudie, där det deltog sex lärare som undervisar i idrott och hälsa i årskurs 7-9. LÄS MER
4. Spelar relationen till coachen någon roll? : En kvantitativ studie av sambandet mellan relationen till coachen och upplevd prestation
Kandidat-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskapSammanfattning : Sammanfattning Syftet med studien är att undersöka idrottares relation till sin coach och idrottares upplevda prestation, hos lagidrottare i ishockey och fotboll, samt att analysera dessa två variablers samband separat för kvinnor och män, då sambandet skulle kunna se olika ut beroende på kön. Frågeställning Finns det ett samband mellan lagidrottarnas relation till sin coach och lagidrottarnas upplevda prestation, hos kvinnor respektive män? Metod Undersökningen gjordes utifrån Vetenskapsrådets forskningsetiska regler. LÄS MER
5. Kundfokus inom livsmedelsbranschen
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomiSammanfattning : Abstract Title: Customer focus in the food industry - internal customer-oriented processes through a Value Chain perspective. Authors: Jasmine Carew, Zekarias Ghebregiorgis and Victor Söderberg Supervisor: Jennie Blomqvist and Katrin Franander Department: School of Management, Blekinge Institute of Technology Course: Bachelor’s thesis in Business Administration, 15 credits Key words: Financial Management, Value Creation, Customer Focus, Competitiveness, Food Industry, Value Chain, Value Chain Management, Shared Value and Value Chain Analysis Purpose: The purpose of this paper is to identify customer-oriented value creative activities in the food-industry with the help of Value Chain. LÄS MER