Sökning: "Human User Center Design"

Visar resultat 1 - 5 av 21 uppsatser innehållade orden Human User Center Design.

  1. 1. LAMP on disk

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Joud Toumeh; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Projektet har startat med ett samarbete med SciLifeLab forskning center vid Karolinska institutet där den Nano- biologiavdelningen har tagit fram en kemisk reaktion som kunde detektera Covid-19 metoden heter LAMP som står för Loop- mediated isothermal amplification. Den befintliga enheten som labbet har utvecklat används med hjälp av en mobiltelefon som tar bilder på proverna inför analys. LÄS MER

  2. 2. Design and Examination of Applying Mobile Technologies and Augmented Reality to Support Learning History in the Classroom

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för kulturvetenskaper (KV)

    Författare :Sepideh Tavajoh; [2023]
    Nyckelord :Mobile technology; Augmented Reality; Interaction Design; Human User Center Design; Tangible; and Intangible Cultural Heritage.;

    Sammanfattning : In recent decades, debates on applying digital technologies in the humanities field have increased. Discussions focus on developing a sustainable approach to learning humanities using Immersive digital technologies, such as Virtual Reality and Augmented Reality (VR & AR). LÄS MER

  3. 3. Interaction design for automatic tracking of free weight exercises using computer vision and IoT systems

    Master-uppsats, Lunds universitet/Ergonomi och aerosolteknologi

    Författare :Axel Mulder; [2022]
    Nyckelord :Computer Vision; Interaction Design; IoT; Machine Learning; User Experience; User Interface; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Computer vision is on the cusp of revolutionizing several different markets through its applications. One such market is that of fitness and exercise. Advagym, Sony's connected gym solution is currently employing IoT solutions to track exercises in a gym environment. LÄS MER

  4. 4. Samhörighet med naturen i Virtual Reality : utforskande av upplevelser i VR utifrån ett miljö- och beteendevetenskapligt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Bente Resberg; [2022]
    Nyckelord :miljöfrågor; miljöpsykologi; Virtual Reality; immersion; multimediainlärning;

    Sammanfattning : Mänsklig aktivitet driver på förändringar som påverkar livet på jorden negativt genom ohållbara produktions- och konsumtionsmönster. Vår relation till naturen påverkar hur vi värderar naturen och ser oss själva som en del av den. Detta påverkar i sin tur hur vi förhåller oss till miljöproblem och hur vi beter oss. LÄS MER

  5. 5. Product design for children with NDD diagnoses

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Emma Bergman; Dagmar Berg; [2022]
    Nyckelord :Neurodevelopmental disorders; NDD; ADHD; ASD; Time perception; Assitive technology; Time perception aid; Product design; Concept development; Neuropsykiatriska funktionsnedsättningar; NPF; ADHD; AST; Tidsuppfattning; Hjälpmedel; Tidshjälpmedel; Produktdesign; Konceptutveckling;

    Sammanfattning : Neurodevelopmental disorders (NDD) is a collective name for diagnoses such as ADHD, ASD/Autism, Tourette’s syndrome and language disorders. A child with these diagnoses has different deficits that can be divided into the following problem areas; Social interaction, Learning difficulties, Memory and motor skills, and Concentration difficulties. LÄS MER