Sökning: "Hur Max marknadsföring påverkar"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Hur Max marknadsföring påverkar.

  1. 1. Vägen från platsvarumärke till det fysiska rummet.

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för fysisk planering

    Författare :Hanna Maleus Larsson; [2019]
    Nyckelord :platsvarumärke; samhällsplanering; Lund; Brunnshög; MAX IV; ESS;

    Sammanfattning : Sedan en tid tillbaka arbetar flera länder, regioner och större städer med platsvarumärke. Detta används till marknadsföring av sin plats men även för att framhäva det som karaktäriserar eller är unikt för platsen. Idag syns platsvarumärken på kommunen och mindre städer. LÄS MER

  2. 2. Analysing Social Media Marketing on Twitter using Sentiment Analysis

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Max Mattila; Hassan Salman; [2018]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Social media is an increasingly important marketing platform in today’s society, and many businesses use them in one way or another in their advertising. This report aimed to determine the effect of different factors on the sentiment in the response to a tweet posted on Twitter for advertising purposes by companies in the fast food sector in North America. LÄS MER

  3. 3. Resan mot den virtuella verkligheten : En multipel fallstudie av den virtuella verklighetens påverkan på varumärkesimagen inom bilindustrin

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Niklas Jehrlander; Max Pettersson; [2017]
    Nyckelord :Virtual reality; Brand image; Brand identity; Audi; Volvo Cars; Market communication; Positioning; Segmentation; Virtual reality; Varumärkesimage; Varumärkesidentitet; Audi; Volvo Cars; Marknadskommunikation; Positionering; Segmentering.;

    Sammanfattning : Purpose The purpose of this study is to investigate how companies can use VR-commercials and commercials to influence brand image. Furthermore, the purpose is to identify which factors in these medias that affect brand image as well as account for the differences between these two medias. LÄS MER

  4. 4. Nyheter i en uppkopplad värld : En studie om hur konsumtionen av digitala nyheter påverkas av individuella preferenser  och ålder

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Max Elmén; Hannah Pantzar; [2016]
    Nyckelord :Consumer behaviour; consumption pattern; individual preferences; age; digital news; Konsumentbeteende; konsumtionsmönster; individuella preferenser; ålder; digitala nyheter;

    Sammanfattning : Frågeställningar: Hur påverkas konsumtionen av digitala nyheter av individuella preferenser och ålder? Hur påverkas inställningen till digitala nyheter på olika utlämningsformer av individers preferenser och ålder? Syfte: Studiens syfte är att beskriva konsumtionen av digitala nyheter i olika åldersgrupper och att analysera konsumenters individuella preferenser gällande detta. Vidare är syftet att analysera de faktorer som påverkar konsumtionen av digitala nyheter. LÄS MER

  5. 5. Dålig kunskap hos kunderna om företags CSR-arbete : En studie av Max Hamburgerrestauranger ABs arbete med miljö- och hälsofrågor

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomi

    Författare :Kristoffer Granskog; Lisa Nilsson; [2012]
    Nyckelord :marknadsföring; csr;

    Sammanfattning : CSR har bara blivit mer och mer populärt under åren. Idag engagerar sig många fler företag på något sätt i CSR än för 10 år sedan. CSR brukar sägas bestå av tre delar - miljöansvar, socialt ansvar, där hälsa ingår, och ekonomiskt ansvar. Vi har i denna uppsats valt att fokusera på miljö- och hälsoansvar. LÄS MER