Sökning: "IT-konsultföretag"

Visar resultat 1 - 5 av 64 uppsatser innehållade ordet IT-konsultföretag.

  1. 1. Facilitating Internal Work in IT Consultancies Through Efficient Knowledge Sharing : A Case Study of a Swedish IT Consulting Firm

    Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Benjamin Jansson Mbonyimana; Linnea Hagman; [2023]
    Nyckelord :Consulting; Knowledge Transfer; Knowledge Sharing; Knowledge Management; Innovation Management; Software Development; Information Technology; Scrum; Leadership; Konsultverksamhet; Kunskapsöverföring; Kunskapsdelning; Kunskapshantering; Innovationshantering; Mjukvaruutveckling; Informationsteknik; Scrum; Ledarskap;

    Sammanfattning : The concepts of knowledge transfer and knowledge sharing are commonly reocurring theme in the application of knowledge management in organizations. Effort has been made to facilitate the development of IT consulting firms' knowledge sharing processes to increase their competitive viability on the market. LÄS MER

  2. 2. Dashboard Design Proposal for Trionas TNE Editor using User Centred Design

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för information och teknik

    Författare :Johan Frölander; Patrik Örjes; [2023]
    Nyckelord :Usability; User-Experience UX ; User-Centred Design UCD ; Dashboard; Dashboard Design;

    Sammanfattning : We have been working together with Triona AB to design a dashboard mock-up for their web application TNE Editor, so they can get a better overview of important information. A process with many steps is needed to gather information about Trionas customers, we want to reduce the number of these steps. Triona is an IT-consulting business. LÄS MER

  3. 3. Aligning Business Intelligence initiatives with business strategies : Identifying alignment challenges and mitigators in SMEs

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för ekonomi, teknik, konst och samhälle

    Författare :Anton Börjesson; [2023]
    Nyckelord :Business intelligence; SMEs; IT and business alignment; IT alignment challenges; Business Intelligence; SMF; IT och affärsanpassning; Utmaningar med IT-anpassning;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to enrich the literature, by increasing the understanding of how business intelligence (BI) initiatives can be aligned with the business strategy in small and medium enterprises (SMEs). Thus, prior research is insufficient in terms of BI and IT alignment research in SMEs. LÄS MER

  4. 4. Konsten att ha ett ledande arbetsgivarvarumärke som upplevs attraktivt i en konkurrenskraftig bransch

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för arbetshälsovetenskap och psykologi

    Författare :Charlotta Norman; Albin Törnblad; [2023]
    Nyckelord :Employer branding; The IT industry; Competition; Digitization; Attract and retain; Arbetsgivarvarumärke; IT-branschen; Konkurrens; Digitalisering; Attrahera och behålla;

    Sammanfattning : Det blir allt viktigare för organisationer att attrahera och behålla talanger, speciellt i konkurrenskraftiga branscher. En populär strategi för att attrahera och behålla medarbetare är arbetet med arbetsgivarvarumärket. Syftet med denna studie var att undersöka hur anställda upplever företagets arbetsgivarvarumärke. LÄS MER

  5. 5. Monetära och icke-monetära belöningar. Individuella faktorers påverkan på individers motivation i ett tjänsteföretag

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Benjamin Zandén; Victor Diana; [2022-09-09]
    Nyckelord :Belöningar; Faktorer; Motivation; Enkät; Tjänsteföretag;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Motivation är ett omdiskuterat begrepp där det finns en lång lista på teorier som försöker förklara vad människor motiveras av. Eftersom det skiljer sig väldigt mycket i innebörden av motivation för varje individ blir begreppet svårdefinierat. LÄS MER