Sökning: "Individanpassad marknadsföring: CRM"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Individanpassad marknadsföring: CRM.
1. Påverkan av spelreklam och internetspelande på konsumenter i en digitaliserad marknad : En deduktiv studie om konsumenters uppfattning av den förändrade spelmarknaden
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Marknaden för spel om pengar har förändrats kraftigt de senaste åren som följd avdigitalisering av branschen. Detta har tillfört nya möjligheter för spelbolag att marknadsförasig samt att erbjuda en lättillgänglig och användarvänlig tjänst för konsumenter vilket har letttill ökade bekymmer angående problemspelande där marknadsföringen i synnerhet harhamnat i fokus. LÄS MER
2. Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet : En kvalitativ studie om när individanpassad marknadsföring upphör att vara en konkurrensfördel
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Paradoxen mellan individanpassad marknadsföring och personlig integritet. Författare: Hannes Asplund & Johan Nilsson Handledare: Leif V Rytting Examinator: Richard Afriyie Owusu Kurs: Kandidatuppsats 15hp. Företagsekonomi III - Marknadsföring, examensarbete. Linnéuniversitetet, VT 2019. LÄS MER
3. Ett starkt varumärke – ökad tolerans
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Examensarbetets titel: Ett starkt varumärke – Ökad tolerans? – En kvalitativ studie om individanpassad marknadsföring från ICA och Nelly.com ur ett konsumentperspektiv. Seminariedatum: 2018-06-01 Kurs: FEKH29, Business Administration: Bachelor Degree Project in Marketing Undergraduate Level, 15 poäng. LÄS MER
4. Framtidens digitala konsument: En kvalitativ studie om konsumenternas attitydformering till personuppgifter och företags arbete med individanpassad marknadsföring
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikationSammanfattning : This study aims to create a deeper understanding of consumer attitudes regarding personalized marketing and companies collection and analysis of personal data. It also aims to contribute to a broader knowledge about the opportunities and challenges companies can face if consumer change their behavior if more control is given to them regarding their personal data. LÄS MER
5. Individanpassad marknadsföring på Instagram
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskapSammanfattning : Syftet med denna uppsats är att undersöka hur individanpassad marknadsföring på Instagram kan påverka kunders relation och lojalitet till företag som marknadsför sig på det sociala mediet. Utifrån detta har vi formulerat följande frågeställningar: Hur påverkas kunders relationer till företag som använder sig av individanpassad marknadsföring på Instagram? Hur kan individanpassad marknadsföring på Instagram påverka kunders lojalitet till företag? För att besvara dessa frågor har vi genomfört en kvalitativ undersökning. LÄS MER