Sökning: "Influencers roll"
Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade orden Influencers roll.
21. SOCIALA MEDIERS KRAFTFULLA ROLL I DET DIGITALA SAMHÄLLET : Unga kvinnors upplevelser om hur de påverkar deras självidentiet och konsumtionsbeteende
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : This bachelor is a qualitative study about the social phenomena social media and how it affects young women’s consumption behavior and self-identity. The purpose of this study is to create an understanding of how young women experience that social media affects their consumption behavior and self-identity. LÄS MER
22. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaperSammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER
23. Under det grå täcket : En intervjustudie om unga tjejer och hårt sex
Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för sexologi och sexualitetsstudier (CSS)Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa synen på begreppet “hårt sex” bland unga tjejer som har sex med killar. Fokus ligger på unga tjejers förhållningssätt till “hårt sex” som diskursivt fenomen samt till samtycke och pornografi. LÄS MER
24. Manipulerade streams och dess roll i musikbranschen : - En kvalitativ studie om hur manipulerade streams färgar dagens musikbransch (ur ett marknadsföringsperspektiv).
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : The digitalization and emergence of the Internet have given rise to new platforms providing marketing, distribution and revenues to happen in the same place, a significant difference from the past. New platforms have become new places for artists to compete for, for instance, positions on toplists. LÄS MER
25. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER