Sökning: "Influencers roll"

Visar resultat 21 - 25 av 73 uppsatser innehållade orden Influencers roll.

  1. 21. SOCIALA MEDIERS KRAFTFULLA ROLL I DET DIGITALA SAMHÄLLET : Unga kvinnors upplevelser om hur de påverkar deras självidentiet och konsumtionsbeteende

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Sandra Landström; Emilia Eskelinen; [2022]
    Nyckelord :Social media; Influencers; Consumption behavior; Self-identity; Impact;

    Sammanfattning : This bachelor is a qualitative study about the social phenomena social media and how it affects young women’s consumption behavior and self-identity. The purpose of this study is to create an understanding of how young women experience that social media affects their consumption behavior and self-identity. LÄS MER

  2. 22. Trovärdighetens roll för influencer marketing inom NFT : En kvalitativ studie av hur influence marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Armin Hosseini Akram; Oktay Saygin; [2022]
    Nyckelord :Influencer marketing; Non-Fungible Token; NFT; Credibility; Attitude; Influence; Effect; Impact; Crypto; NFT project; Expertise; Influencer Marketing; Non-Fungible Token; NFT; Trovärdighet; Attityd; Påverkan; Krypto; NFT-projekt; Expertis;

    Sammanfattning : Studien syftar till att undersöka hur influencer marketing påverkar konsumenternas attityd och trovärdighet gentemot marknadsförda Non-Fungible Token (NFT) projekt. Begreppet influencer marketing syftar till marknadsföringsstrategin som handlar om att utveckla relationer med influencers som sedan marknadsför en produkt eller varumärke för att påverka sina följare. LÄS MER

  3. 23. Under det grå täcket : En intervjustudie om unga tjejer och hårt sex

    Master-uppsats, Malmö universitet/Centrum för sexologi och sexualitetsstudier (CSS)

    Författare :Anna Säll; Kim Tjernqvist; [2021]
    Nyckelord :consent; discourse; hard sex; internet; pornography; role expectations; youth; diskurs; hårt sex; internet; porr; rollförväntningar; samtycke; ungdomar;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att belysa synen på begreppet “hårt sex” bland unga tjejer som har sex med killar. Fokus ligger på unga tjejers förhållningssätt till “hårt sex” som diskursivt fenomen samt till samtycke och pornografi. LÄS MER

  4. 24. Manipulerade streams och dess roll i musikbranschen : - En kvalitativ studie om hur manipulerade streams färgar dagens musikbransch (ur ett marknadsföringsperspektiv).

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Alva Berggren; Samuel Danielsson; Bernadina Ogvall; [2021]
    Nyckelord :Manipulerade streams; musikbranschens evolution; digitalisering; User-Centric-modellen; clickbait; word of mouth; sociala medier; influencer marketing; förväntning-bekräftelse-teorin; manipulerade strömmar.;

    Sammanfattning : The digitalization and emergence of the Internet have given rise to new platforms providing marketing, distribution and revenues to happen in the same place, a significant difference from the past. New platforms have become new places for artists to compete for, for instance, positions on toplists. LÄS MER

  5. 25. Influencers beskrivning av den kvinnliga fertiliteten : En retorisk analys av reklamsamarbeten med Natural Cycles

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humaniora

    Författare :Josefine Sporrong; [2021]
    Nyckelord :Reklam; preventivmedel; diskurs; retorik; genus;

    Sammanfattning : Den här studien fokuserar på influencers och deras framställning av företaget Natural Cycles hormonfria preventivmedel i audiovisuella reklamsamarbeten. Materialet för studien är filmer från plattformen Youtube som valts ut efter antalet gånger de visats för mottagare, det vill säga de videor som flest gånger exponerats för publik och därmed haft störst möjlighet till inverkan på publiken. LÄS MER