Sökning: "Interpretative Phenomenological Analysis IPA"

Visar resultat 6 - 10 av 147 uppsatser innehållade orden Interpretative Phenomenological Analysis IPA.

  1. 6. I am ashamed that I reacted rudely to my colleague – my harasser: : A qualitative study of attribution of responsibility for harassment in metoo testimonies from the Swedish police

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för tema

    Författare :Surabhi Mishra; [2023]
    Nyckelord :#nödvärn; #metoo; testimonies; Swedish police; sexual harassment; IPA; power relations; experience of harassed; attribution of responsibility;

    Sammanfattning : This master’s thesis studies testimonies gathered by the #nödvärn initiative – the metoo call from2017 by the Swedish police department for their current and former employees, as well as traineesand students. The thesis contributes to filling an existing research gap about sexualharassment/violence from the perspective of the harassed/victim, by analyzing their description oftheir own experiences and how they attribute responsibility for the harassment. LÄS MER

  2. 7. Echoes of the past: A Qualitative Study on Personal and Historical Nostalgia and their Impact on Consumer Identity

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filippa Möller; Linnéa Wrobel; [2023]
    Nyckelord :Nostalgia; personal nostalgia; historical nostalgia; Consumer Culture Theory CCT ; Belk; Goffman; Holt; identity; identity myths; self-presentation; possessions; consumption; Business and Economics;

    Sammanfattning : Thesis Purpose: The purpose of this study is to explore young consumers' identity creation in the context of nostalgic consumption and marketing. The study seeks to deepen the understanding of how young consumers construct their identities by exploring the impact of two forms of nostalgia, personal and historical. LÄS MER

  3. 8. A Study on Personal Firsthand Lived Experiences in Self-organizing in Curating Profession Around 2000-2020s in Sweden : The Phenomenon of the Swedish Curators’ Association

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för kultur och estetik

    Författare :Sona Stepanyan; [2023]
    Nyckelord :Svensk Curatorförening; Föreningen Organiserade Curatorer i Sverige; FOCS; Institutet För Konstnärer Konstförmedlare; IKK; Nordic Curators United; curatorial self-organization; embodied experience; phenomenology of perception; Interpretative Phenomenological Analysis; IPA; precariat.;

    Sammanfattning : With the outbreak of COVID-19, the Swedish government allocated specific financial support to cultural practitioners, however, excluding curators from this assistance. As a result, a group of engaged professionals formed the Swedish Curators’ Association, marking a recent effort in curatorial self-organization. LÄS MER

  4. 9. Deprimerade ungdomars erfarenheter av att ha genomgått interpersonell psykoterapi med inriktning mot ungdomar : En kvalitativ studie

    Master-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Carl Johansson; Johan Wiman; [2023]
    Nyckelord :IPT-A; psychotherapy; interpretative phenomenological analysis; depression; adolescents; IPT-A; psykoterapi; interpretative phenomenological analysis; depression; ungdomar;

    Sammanfattning : Socialstyrelsen rekommenderar interpersonell psykoterapi för ungdomar (IPT-A) vid behandling för egentlig depression bland ungdomar. Samtidigt finns det begränsad forskning kring denna metod i en svensk kontext. LÄS MER

  5. 10. Lyckoparadoxen : Motsättningen mellan lycka, sociala relationer och användandet av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande

    Författare :Hillevi Persson Lidholm; Claudia Gullström; [2023]
    Nyckelord :Happinessparadox; happiness; social media; social relations; social comparison; passive scrolling; habits; qualitative study; Lyckoparadox; lycka; sociala medier; sociala relationer; social jämförelse; passivt scrollande; vanor; kvalitativ studie.;

    Sammanfattning : Sociala relationer är grundläggande för upplevelsen av lycka och sociala medier är utformade för att underlätta dessa. Paradoxalt nog ökar inte användandet av sociala medier alltid upplevelsen av lycka. LÄS MER