Sökning: "Klara Lundquist"
Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Klara Lundquist.
1. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategiSammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER
2. Methods for Studying Influence of Io Magma Ocean on Alfvén Wings
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : The most volcanically active body in the solar systemand the innermost Galilean moon of Jupiter, Io, is theorizedto have a global magma ocean beneath it’s surface. Io is alsoin a fast-moving flow of plasma where the moon acts as anobstacle in the flow which generates several complex interactions. LÄS MER
3. "En dag sitter dom bara där" : En studie om ämneslärares tankar kring undervisning av elever som inte har svenska som förstaspråk
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)Sammanfattning : Detta är en undersökning som behandlar ämneslärares tankar om att undervisa elever som inte har svenska som förstaspråk. För att genomföra studien har enkätundersökning och fokusgruppssamtal använts som metoder vilka sedan har kommit att analyseras med hjälp av en innehållsanalys. LÄS MER
4. Strategier vid varumärkesutvidgningar : En fallstudie av två produktlanseringar från företaget O.Kavli AB
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Förändringar i konsumenters smak, tekniska utvecklingar och tryck från konkurrenter leder till att företag inte kan förlita sig på gamla lyckade produkter. En förutsättning för att företag ska lyckas idag är att de ständigt utvecklar nya produkter för marknaden och många företag väljer att göra det genom varumärkesutvidgning. LÄS MER
5. Hur lokalproducerade produkter blir en del av dagligvarubutikernas sortiment
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : I dagsläget har Sverige ett antal stora aktörer som dominerar den svenska dagligvaruhandeln. Ica, Coop, Axfood och Bergendahl har tillsammans 85 % av de totala marknadsandelarna i landet. Utvecklingen de senaste decennierna har varit att antalet butiker minskat och att antalet storvaruhus ökat. LÄS MER