Sökning: "Klara Lundquist"

Visar resultat 1 - 5 av 6 uppsatser innehållade orden Klara Lundquist.

  1. 1. In video assistant referee we trust? A quantitative study of Swedish football supporters' perception of VAR and attitude towards implementing VAR

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning; Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Klara Lundquist; Yusra Ali; [2024]
    Nyckelord :Swedish football; Sports marketing; Video assistant referee; Decision-aid technology;

    Sammanfattning : In 2016, the International Football Association Board (IFAB) approved the use of Video Assistant Referee (VAR) in football. In recent years, an ongoing debate has unfolded in Sweden regarding the potential implementation of VAR in Allsvenskan. LÄS MER

  2. 2. Methods for Studying Influence of Io Magma Ocean on Alfvén Wings

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)

    Författare :Carl Lundquist; Fredrik Cumlin; [2020]
    Nyckelord :Io; magma ocean; Alfv ́en wings; plasma; mag-netic induction;

    Sammanfattning : The most volcanically active body in the solar systemand the innermost Galilean moon of Jupiter, Io, is theorizedto have a global magma ocean beneath it’s surface. Io is alsoin a fast-moving flow of plasma where the moon acts as anobstacle in the flow which generates several complex interactions. LÄS MER

  3. 3. "En dag sitter dom bara där" : En studie om ämneslärares tankar kring undervisning av elever som inte har svenska som förstaspråk

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för svenska språket (SV)

    Författare :Evelina Eklund; Hanna Lundquist; [2016]
    Nyckelord :Andraspråkselever; ämneslärare; enkät; fokusgrupp;

    Sammanfattning : Detta är en undersökning som behandlar ämneslärares tankar om att undervisa elever som inte har svenska som förstaspråk. För att genomföra studien har enkätundersökning och fokusgruppssamtal använts som metoder vilka sedan har kommit att analyseras med hjälp av en innehållsanalys. LÄS MER

  4. 4. Strategier vid varumärkesutvidgningar : En fallstudie av två produktlanseringar från företaget O.Kavli AB

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Filip Lundquist; Caroline Claus; [2009]
    Nyckelord :O.Kavli AB; brand extensions; product launches; brand territory; brand; marketing mix.; O.Kavli AB; varumärkesutvidgning; produktlanseringar; varumärkesterritorium; varumärke; marknadsmixen.;

    Sammanfattning : Förändringar i konsumenters smak, tekniska utvecklingar och tryck från konkurrenter leder till att företag inte kan förlita sig på gamla lyckade produkter. En förutsättning för att företag ska lyckas idag är att de ständigt utvecklar nya produkter för marknaden och många företag väljer att göra det genom varumärkesutvidgning. LÄS MER

  5. 5. Hur lokalproducerade produkter blir en del av dagligvarubutikernas sortiment

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Niklas Ewaldh; Babak Khosrawi; Karl Lundquist; [2007]
    Nyckelord :Återförsäljare; producent; relation; samarbete; distribution; lokalproducerade; produkter; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : I dagsläget har Sverige ett antal stora aktörer som dominerar den svenska dagligvaruhandeln. Ica, Coop, Axfood och Bergendahl har tillsammans 85 % av de totala marknadsandelarna i landet. Utvecklingen de senaste decennierna har varit att antalet butiker minskat och att antalet storvaruhus ökat. LÄS MER