Sökning: "Kunder och konkurrenter"
Visar resultat 1 - 5 av 211 uppsatser innehållade orden Kunder och konkurrenter.
1. Förändrade konsumentbeteendens påverkan på dagligvaruhandlare En kvalitativ studie om hur två dagligvaruhandlare har anpassat verksamheten efter nya konsumentbeteenden till följd av omvärldsförändringar
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Sedan 2019 har både Covid-19 och ökad inflation påverkat världen på flera sätt. Bland annat har kunder ändrat beteenden, vilket har tvingat företag att anpassa sina verksamheter. LÄS MER
2. “En förändring för en bättre värld” En studie om att organisera CSR- och hållbarhetsarbete, samt att skapa värde
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Hållbar utveckling har länge varit ett aktuellt ämne som diskuterats i samhället. En hållbar utveckling handlar om att värna om jordens resurser för att även nästkommande generationer skall kunna leva ett gott liv på denna planet. En aktör som har stor påverkan på samhällets hållbara utveckling är företag. LÄS MER
3. Varumärkesstrategi på sociala medier : En kvalitativ fallstudie om B2B-företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Syftet med fallstudien är att undersöka och jämföra B2B-företags strategi för att marknadsföra varumärken på sociala medier. Tidigare forskning inom området har visat att det finns en brist på kunskap om hur B2B-företag kan bygga starka varumärken på sociala medier. LÄS MER
4. Att utveckla prissättningsstrategier genom samverkan : En studie av premiumprodukter för gödningsmedel
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för samhällsbyggnad och industriell teknikSammanfattning : Traditionellt sett har prissättningen centrerats kring parametrar som efterfrågan, konkurrenter och kostnader. På senare tid har externa parametrar blivit mer aktuellt att ta med i processen för utvecklandet av prissättningsstrategier. En central del är skapandet av långsiktiga relationer genom samverkan. LÄS MER
5. Evaluation of the Industrial Feasibility of Hydrogen Production with Small Modular Reactors : With insights from a case study in Sweden
Master-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)Sammanfattning : This report conducts an in-depth examination of the potential for Small Modular Reactor (SMR)-based hydrogen production in Sweden's emerging nuclear market. Aligned with Sweden's ambitious targets of achieving carbon dioxide neutrality by 2045 and transitioning its steel and industry sectors to fossil-free production by 2035, the report explores the unique value proposition that a focal company can offer. LÄS MER