Sökning: "Marielle Maria"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Marielle Maria.

  1. 1. Matematikutveckling genom en insats i förskoleklass : En fenomenografisk studie utifrån lärarnas perspektiv av införandet av ”Favorit matematik”

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärande

    Författare :Marielle Sundström; [2019]
    Nyckelord :Bedömningsstöd; Favorit matematik; kunskapsnivå; motivationsnivå;

    Sammanfattning : Denna studie syftar till att ta reda på om införandet av läromedlet ”Favorit matematik” Grönroos, Haapaniemi, Maria & Merikanto (2012a) i förskoleklass under läsåret 17/18 har lett till förbättrad kunskap i taluppfattning och ökad motivation i matematik hos de elever som under läsåret 18/19 går i årskurs ett. Detta är en fenomenografisk studie som utgår från ett lärarperspektiv eftersom intresse ligger i att förstå lärarnas uppfattningar och deras sätt att resonera och reagera inom detta område samt utgå från vilka erfarenheter de har. LÄS MER

  2. 2. Patienters upplevelse av att leva med artificiell nutrition

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för hälsa, vård och välfärd

    Författare :Maria Nordqvist; Marielle Misiak; [2019]
    Nyckelord :Enteral; livssituation; näring; parenteral;

    Sammanfattning : Bakgrund: Näring och vätska är grundbehov för människor och när behovet inte kan tillgodoses, finns det möjlighet att ge näring med hjälp av artificiell nutrition. Sjuksköterskor upplever kunskapsbrist inom ämnet och önskar utbildning. LÄS MER

  3. 3. Museers arbete med strategisk kommunikation och digitala medier : En kvalitativ studie av tre museimyndigheter i Stockholm

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudier

    Författare :Maria Larsson; Marielle Malkki; [2016]
    Nyckelord :Strategisk kommunikation; museisektorn; digitala- och sociala medier; publikstrategi; relationsarbete; dialog;

    Sammanfattning : Museisektorn står idag inför utmaningar som kräver att museerna anpassar sina kommunikativa strategier för att hålla sig aktuella och kunna tävla om publikens uppmärksamhet. Då museerna har mycket att vinna på att arbeta med strategisk kommunikation och tidigare studier visat att museer i andra länder har dåligt utvecklade kommunikativa strategier, ämnar denna uppsats undersöka på vilket sätt museer i Stockholm Stad arbetar med strategisk kommunikation för att nå de mål de har satt upp i sina visioner samt vilken roll de nya digitala och sociala medierna spelar i detta arbete. LÄS MER

  4. 4. 90 kilometer varumärkesutvidgning - En fallundersökning av Vasaloppet med syfte att öka kunskapen om varumärkesutvidgning i den svenska evenemangsbranschen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Emma Jungmark; Maria Ekelund; Marielle Karlberg; [2011]
    Nyckelord :varumärkesutvidgning; evenemang; upplevelser; Social Sciences;

    Sammanfattning : Problem: Såväl upplevelsebranschen som fenomenet varumärkesutvidgning växer allt mer. Tidigare forskning kring varumärkesutvidgning har dock i första hand fokuserat på produkter och i andra hand på tjänster. LÄS MER