Sökning: "Market Exit"
Visar resultat 1 - 5 av 140 uppsatser innehållade orden Market Exit.
1. Real vs Reel: Drivers of Consumer Engagement in Online Brand Communities. A Netnographic Study on Red Bull’s Facebook Brand Page
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Online brand communities contribute to companies by being a digital extension of the brand, enabling a diversified complementary market, and constituting a driving marketing force through consumer engagement. However, with great opportunities comes also great responsibilities, and its challenges. LÄS MER
2. EXITINTERVJUER INOM IT-BRANSCHEN - Utförande, informationshantering och betydelse för organisationen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : The study examines exit interviews in the IT industry for voluntary leave. It explores how companies handle the information from these interviews and their perceived value. LÄS MER
3. I brexits kölvatten : En deduktiv innehållsanalys av Sveriges strategiska agerande i Europeiska unionens råd
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionenSammanfattning : The purpose of this paper is to contribute to the understanding of preference formation in the European Union. Thus, the study aims to answer the following research question: How were Sweden’s preferences in the Council of the EU affected by the British exit from the EU? The study tracked Swedish preferences within two policy areas: labor market policy, which is assessed to have high salience, and the common agricultural policy, which is assessed to have lower salience. LÄS MER
4. Den föränderliga bilden av attraktivt arbete: En kvalitativ studie om Generation Y och Z : Hur organisationer kan arbeta för att behålla medarbetare i de yngre generationerna
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälleSammanfattning : Konkurrensen på arbetsmarknaden är idag hög och det blir allt viktigare för organisationer att vara attraktiva arbetsgivare för att kunna attrahera och behålla personal. De olika generationerna som idag är yrkesverksamma har enligt forskning olika förväntningar och idéer om vad som identifierar en attraktiv arbetsgivare. LÄS MER
5. Navigating the challenges of international business: an analysis of factors influencing the exit of multinational corporations.
Kandidat-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : ABSTRACT Date: [2023-05-30] Level: Bachelor Thesis in Business Administration, 15 cr Institution: School of Business, Society and Engineering, Mälardalen University Authors: Naiymie Binta Arman Miriam Lini (00/02/27) (02/05/06) Title: Navigating the Challenges of International Business: An Analysis of Factors Influencing the Exit of Multinational Corporations. Supervisor: Edward Gillmore Keywords: Multinational Enterprises, Market Exit, Transaction Cost Theory, Institutional Theory, Isomorphism, Legitimacy, Entry modes (internationalization), Exit modes, Institutional distance, Institutional & Infrastructural hassle factors Research question: What are the internal and external characteristics that drive market exit? Purpose: The aim of this study is to investigate the internal and external factors that contribute to the exit of MNEs from foreign markets, and to provide insights for firms operating in foreign markets. LÄS MER