Sökning: "Niklas Gren"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Niklas Gren.

  1. 1. Maximizing Recommendation System Accuracy In E-Commerce for Clothing And Accessories for Children

    Master-uppsats, KTH/Matematik (Avd.)

    Författare :Niklas Renström; [2022]
    Nyckelord :Recommendation System; Session Based; E-Commerce; Clothes; Children s Fashion; Machine Learning; RNN; LSTM; GRU; STAMP; Rekommendationssystem; Sessionsbaserad; E-handel; Kläder; Barnmode; Maskininlärning; Återkopplande Neurala Nätverk;

    Sammanfattning : The industry of electronic commerce (e-commerce) constitutes a great part of the yearly retail consumption in Sweden. Looking at recent years, it has been seen that a rapidly growing sector within the mentioned field is the clothing industry for clothes and accessories for children and newborns. LÄS MER

  2. 2. Möjligheten till gränsöverskridande resultatutjämning i förslaget om en gemensam konsoliderad bolagsskattebas inom EU (CCCTB)

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Juridiska institutionen

    Författare :Niklas Gren; [2013]
    Nyckelord :Common Consolidated Corporate Tax Base; ccctb; konsoliderad bolagsbeskattning; EU-skatterätt; internationell skatterätt; suveränitet; direkt beskattning; det direkta beskattningsområdet; etableringsfrihet; bolagsskattebas; bolagsskatt; gränsöverskridande resultatutjämning; förlustutjämning; EU;

    Sammanfattning : EU har under lång tid sökt lösa de problem som finns på den inre marknaden avseende direkt beskattning. En rad riktade åtgärder har förverkligats genom praxis. Jämte riktade åtgärder har även kommissionen arbetat med en långsiktig lösning där bolag ska ges möjlighet att använda sig av en gemensam bolagsskattebas för hela unionen. LÄS MER

  3. 3. Stor stark och miljövänlig? : En kvantitativ innehållsanalys av bilreklam i aftonbladet 2000-2006

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Mattias Nilsson; Niklas Lundengård; [2007]
    Nyckelord :innehållsanalys; reklam; miljö; ;

    Sammanfattning : En gren inom företagsekonomin förespråkar vad som kallas grön marknadsföring. Inom grön marknadsföring betonas även att de negativa effekter en produkt skapar bör belysas. Syftet med denna undersökning har varit att studera vilka egenskaper och information bilindustrin lyfter fram i sin reklam på den svenska marknaden. LÄS MER