Sökning: "Non-formal education"

Visar resultat 11 - 15 av 32 uppsatser innehållade orden Non-formal education.

  1. 11. “Should you wish for a better life, engage in lifelong learning” : the experiential learning theory investigating the relation between non-formal education and youth employability in the Republic of Armenia

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för kulturgeografi och ekonomisk geografi; Lunds universitet/LUMID International Master programme in applied International Development and Management

    Författare :Astghik Yeranosyan; [2020]
    Nyckelord :non-formal education; youth employability; soft skills; lifelong learning; Armenia; Social Sciences;

    Sammanfattning : The paper examines the relationship between non-formal education activities and youth employability in the Republic of Armenia. A case study has been conducted in order to identify soft skills competitive in the labour market and see to what extent non-formal education increases youth productivity thus helping them get engaged in the job market. LÄS MER

  2. 12. Upplever fysioterapeutstudenter icke formella förväntningar gällande träning under utbildningen? : En kvalitativ intervjustudie

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Åsenlöf: Fysioterapi

    Författare :Victoria Eliasson; Emma Eneberg; [2020]
    Nyckelord :Non-formal expectations; exercise; physiotherapy students; stereotypes; students health;

    Sammanfattning : Bakgrund: Förkunskapskrav inom träning finns inte i den grundläggande behörigheten till fysioterapeutprogrammet. Tidigare studier påvisade att en stereotypisk bild av fysioterapeutyrket fanns och att träning är en del av yrket. Fysioterapeutprogrammet lyfts också fram som ett krävande program som kan upplevas stressande. LÄS MER

  3. 13. The Role of Arts in Nordic Society: Health and Lifestyle

    Magister-uppsats, Högskolan i Halmstad

    Författare :Soledad Zamora; [2019]
    Nyckelord :Arts; Education; Lifestyle; Society; Sustainable development; Welfare;

    Sammanfattning : The role of arts in both formal and non-formal education has been scientifically demonstrated to create positive outcomes in people to deal with all kinds of social problems in daily life. At present, there are international public and private institutions that support this view, such as the International Arts Education Week, celebrated for the first time by UNESCO on 21-27 May 2012 when not only artists participated, but also educators, researchers, NGO actors, and international associations. LÄS MER

  4. 14. Leda kvalitetsarbetet för en hållbar framtid : Kvalitetschefens roll, kompetens och utveckling isvenska företag och organisationer

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Marlene Wåhlstedt; Annelie Franzén Ähdel; [2019]
    Nyckelord :Quality Manager; Role; Competence; Development; Quality; Leadership; Kvalitetschef; Roll; Kompetens; Utveckling; Kvalitet; Ledarskap;

    Sammanfattning : För att   lyckas med kvalitetsarbetet är kvalitetschefens roll och kompetens av   betydelse. Samtidigt visar studier att kvalitetschefens roll är otydlig och   att relativt få har utbildning på universitetsnivå. LÄS MER

  5. 15. Organizational Culture, Justice, Equality and Change in Youth Organizations : The success story of the non-governmental organization 'System and G'

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Tema Genus

    Författare :Glykeria Kalamata; [2018]
    Nyckelord :youth work; organizational culture; organizational justice; equality; organizational change; social change; non-formal education;

    Sammanfattning : The current study analyzes the official policies and everyday practices of the youth non-governmental organization System and G, located in Komotini, Greece. Through a combination of Critical Policy Analysis, Interviews and Participatory Observation, this Thesis provides a broad image of the organization’s internal culture, with great emphasis on the relations among its members. LÄS MER