Sökning: "Non-formal education"
Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Non-formal education.
21. Mångspråksbibliotekariers kompetenser
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och ITSammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to gain greater knowledgeabout some multi-language librarians’ perception of theircompetences in the library activities that are conductedtowards people with other mother tongues than Swedish, inwhat way these competences are gained and whichcompetences they miss. The method that is used to answerthe research questions in the study is semi-structuredinterviews with four public librarians who mainly work withmulti-language activities. LÄS MER
22. Kunskapsfabriken
Kandidat-uppsats, KTH/ArkitekturSammanfattning : ”Varje människa bär på en samling utav kunskap. Tänk om man kunde skapa en miljö där alla människor kunde få slå upp dörrarna till sitt lilla magasin. En miljö där man ser varje människa som en möjlighet. En möjlighet till att lära sig mer. LÄS MER
23. Lighting a fire of change? : characterizing the learning process in a German non-formal education for sustainability network and examining the outcomes
Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUSSammanfattning : Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE) wird als vielversprechender Ansatz zur Lösung von Nachhaltigkeitsfragen angesehen. Resultate sind nicht zufriedenstellend aufgrund des Fokus der Wissensvermittlung im formalen Bildungssektor. Gründe hierfür sind der Einfluss wirtschaftlicher und politischer Interessen auf den formalen Sektor. LÄS MER
24. Creencias de seis profesores nativos de ELE sobre la enseñanza de la expresión e interacción oral en el contexto de India
Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionenSammanfattning : En la didáctica de lenguas del siglo XXI, entender las creencias, las representaciones y los saberes (CRS) de los profesores es una condición indispensable para mejorar las prácticas y evolucionar en la enseñanza. La investigación acerca de lo que piensan los profesores sobre su práctica da lugar a mejoras en el currículo, a la reflexión propia y al perfeccionamiento en la toma de decisiones. LÄS MER
25. Teachers of Greek Model Experimental High : Schools and Lifelong Learning: a mixed methods approach
Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Filosofiska fakultetenSammanfattning : Lifelong Learning is a key concept in modern ‘knowledge-based’ society and it is viewed as a commodity, a personal drive or a social necessity. This thesis aims to unravel its many dimensions and the values that are ascribed to it by the teachers of Greek Model Experimental High Schools. LÄS MER