Sökning: "Non-formal education"

Visar resultat 21 - 25 av 32 uppsatser innehållade orden Non-formal education.

  1. 21. Mångspråksbibliotekariers kompetenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Helene Bergholtz; [2016]
    Nyckelord :bibliotekarier; mångspråk; kompetens; folkbibliotek; biblioteks- och informationsvetenskap;

    Sammanfattning : The aim of this bachelor’s thesis is to gain greater knowledgeabout some multi-language librarians’ perception of theircompetences in the library activities that are conductedtowards people with other mother tongues than Swedish, inwhat way these competences are gained and whichcompetences they miss. The method that is used to answerthe research questions in the study is semi-structuredinterviews with four public librarians who mainly work withmulti-language activities. LÄS MER

  2. 22. Kunskapsfabriken

    Kandidat-uppsats, KTH/Arkitektur

    Författare :Malin Bergman; [2016]
    Nyckelord :practical knowledge; Swedish for Immigrants; non-formal learning; learning environment; workshop; music; dance; movement; drama; art; linit glass; double glazed facade; Kvarteret Kronan; Sundbyberg; praktisk kunskap; SFI; icke-formellt lärande; lärandemiljö; kunskapsutbyte; mellanrum; verstad; ateljé; musik; dans; rörelse; teater; konst; linitglas; dubbelglasad fasad;

    Sammanfattning : ”Varje människa bär på en samling utav kunskap. Tänk om man kunde skapa en miljö där alla människor kunde få slå upp dörrarna till sitt lilla magasin. En miljö där man ser varje människa som en möjlighet. En möjlighet till att lära sig mer. LÄS MER

  3. 23. Lighting a fire of change? : characterizing the learning process in a German non-formal education for sustainability network and examining the outcomes

    Master-uppsats, Lunds universitet/LUCSUS

    Författare :Christiane Andrea Mössner; [2016]
    Nyckelord :education for sustainability; non-formal; sustainability science; learning process; agent of change; Social Sciences;

    Sammanfattning : Bildung für Nachhaltige Entwicklung (BNE) wird als vielversprechender Ansatz zur Lösung von Nachhaltigkeitsfragen angesehen. Resultate sind nicht zufriedenstellend aufgrund des Fokus der Wissensvermittlung im formalen Bildungssektor. Gründe hierfür sind der Einfluss wirtschaftlicher und politischer Interessen auf den formalen Sektor. LÄS MER

  4. 24. Creencias de seis profesores nativos de ELE sobre la enseñanza de la expresión e interacción oral en el contexto de India

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Romanska och klassiska institutionen

    Författare :Fernando Cañadillas Ramallo; [2015]
    Nyckelord :Pensamiento del profesor; sistemas de creencias; BAK; CRS; perspectiva émica; investigación cualitativa; entrevistas; interacción oral; expresión oral; reflexión docente.;

    Sammanfattning : En la didáctica de lenguas del siglo XXI, entender las creencias, las representaciones y los saberes (CRS) de los profesores es una condición indispensable para mejorar las prácticas y evolucionar en la enseñanza. La investigación acerca de lo que piensan los profesores sobre su práctica da lugar a mejoras en el currículo, a la reflexión propia y al perfeccionamiento en la toma de decisiones. LÄS MER

  5. 25. Teachers of Greek Model Experimental High : Schools and Lifelong Learning: a mixed methods approach

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för beteendevetenskap och lärande; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Anastasia Rigaki; [2015]
    Nyckelord :Lifelong Learning; Greek Model Experimental High Schools; Greek Model Experimental High School teachers; mixed method research; professional development; vocational vitality; the Work Adjustment theory;

    Sammanfattning : Lifelong Learning is a key concept in modern ‘knowledge-based’ society and it is viewed as a commodity, a personal drive or a social necessity. This thesis aims to unravel its many dimensions and the values that are ascribed to it by the teachers of Greek Model Experimental High Schools. LÄS MER