Sökning: "Politisk marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 39 uppsatser innehållade orden Politisk marknadsföring.

  1. 11. "Det är bara käbbel!" : En kvalitativ studie om hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Isabell Axelsson; Hanna Grimsborn; Johanna Borgström; [2018]
    Nyckelord :Förtroende; Generation Y; Kommunikation; Politisk kommunikation samt Sociala medier.;

    Sammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur politiska partier kan skapa förtroende hos Generation Y genom marknadskommunikation. Metod: Uppsatsen är utformad med en kvalitativ forskningsmetod och den empiriska insamlingen grundar sig i åtta semistrukturerade intervjuer. Studien baseras på ett växelspel mellan deduktiv och induktiv ansats. LÄS MER

  2. 12. Riktad marknadsföring baserad på intresseavvägningen i artikel 6 f) dataskyddsförordningen

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Alexandra Teorell; [2018]
    Nyckelord :GDPR; Data Protection; Marketing; Direct Marketing; Integrity; Balance test; Dataskyddsförordningen; Riktad Marknadsföring; Intresseavvägning; Law and Political Science;

    Sammanfattning : I dagens digitala samhälle har personuppgifter blivit en egen valuta, med en komplex och välutvecklad marknad i vilken en omfattande behandling av personuppgifter är en betydande konkurrensfördel. Det är inte ovanligt att företag som hanterar personuppgifter gör så på ett sätt som inskränker den registrerades rätt till privatliv och integritet, genom att analysera beteenden om sexuell eller politisk läggning, hälsa eller annan känslig information. LÄS MER

  3. 13. Att locka tillbaka turister efter en kris : En studie om hur svenska researrangörer jobbar med marknadsföringen av Egypten och Turkiet efter den politiska oron samt hur den uppfattas av konsumenter

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Anna Forsberg; Sandra Johander; [2018]
    Nyckelord :image; marknadsföring; destination branding; destinationsmarknadsföring; krishantering;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka hur svenska researrangörer marknadsför en krisdrabbad destination för att kunna locka tillbaka turister. Vi ville även se hur konsumenterna ser på marknadsföringen och från deras perspektiv, se vad de anser skulle få dem att resa till en destination efter en kris. LÄS MER

  4. 14. Den politiska instabilitetens påverkan på turismen med Turkiet i fokus : En kvalitativ studie om vilka effekter den politiska oron i Turkiet har på den inkommande turismen

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för naturvetenskap, miljö och teknik

    Författare :Signe Aronsson; Ivan Rakic; [2017]
    Nyckelord :Political instability; crisis management; marketing during and after a crisis; image creating; tourist attitude; Politisk oro; krishantering; marknadsföring under och efter en kris; imageskapande; turisters inställning;

    Sammanfattning : During the spring of 2017 the authors of this paper have studied the political instability in Turkey, and its effect on the incoming tourism. The study is done from two perspectives, Swedish tour operators and potential tourists. In 2015 and 2016 Turkey suffered from several attacks and political demonstrations. LÄS MER

  5. 15. "Kill them wherever you find them" : en kvalitativ innehållsanalys av den Islamiska statens videopropaganda riktad mot Frankrike

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Amanda Evertsson; [2017]
    Nyckelord :IS; Islamiska staten; propaganda; videopropaganda; jihad; radikalisering; innehållsanalys; visuell textanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : Den här uppsatsen är författad av Amanda Evertsson via Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet och har titeln ”’Kill them wherever you find them’ – en kvalitativ innehållsanalys av den Islamiska statens videopropaganda riktad mot Frankrike”. Uppsatsen skrivs i en tid där hotet från den våldsbejakande sociala rörelsen Islamiska staten är mer påtagligt än någonsin. LÄS MER