Sökning: "Politisk marknadsföring"
Visar resultat 21 - 25 av 39 uppsatser innehållade orden Politisk marknadsföring.
21. Turismaktörers varugörande av platser genom nutida krigshistoria i Bosnien & Hercegovina
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / Institutionen för ekonomi och samhälleSammanfattning : Denna uppsats undersöker hur politiska konflikter varugörs till turism via texter på Internet. Uppsatsen syftar till att undersöka hur en plats som präglats av en politisk konflikt i modern tid använder sitt historiearv i turistisk marknadsföring. LÄS MER
22. Filmer vår tids reklampelare?
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Inom film och TV branschen har begreppet produktplacering existerat i flera årtionden och har fungerat som en effektiv marknadsföringsmetod för företag som velat göra reklam för sina produkter och tjänster. Syftet med produktplacering är att konsumenter ska uppfatta det kommersiella budskapet utan att vara medvetna om vad de utsätts för. LÄS MER
23. Gentrifieringsprocessen : Med kulturella uttryck som drivkraft
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Syftet med denna uppsats har varit att undersöka om kulturella uttryck som drivkraft i Sofielunds gentrifieringsprocess, samt se på hur Malmö Stad förhåller sig till detta i sina planer för kvarteret Bryggeriet och kvarteret Trevnaden. Denna undersökning görs genom en fallstudie av Sofielund i Malmö och med viljan att belysa komplexiteten av en gentrifieringsprocess. LÄS MER
24. Krympande kommuner : En innehållsanalys av kommunala översiktsplaner
Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för planering och mediedesignSammanfattning : Utvecklingen i Sverige de senaste åren kännetecknas av befolkningsminskning i landets gles- och landsbygder medan storstädernas befolkningsmängd ökar. Syftet med arbetet är att undersöka om det finns några metoder och strategier som de krympande kommunerna har använt sig av för att försöka vända stagnationen samt att jämföra dessa med hur problemet hanteras i andra delar av världen. LÄS MER
25. Chocktaktisk Marknadsföring i Politiken
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : .... LÄS MER