Sökning: "Politisk marknadsföring"
Visar resultat 16 - 20 av 39 uppsatser innehållade orden Politisk marknadsföring.
16. Politik &övertalning: utifrån Cialdini's principer om sociala bevis och auktoritet.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologiSammanfattning : Ingen tidigare forskning inom politiska marknadsföring har använt sig av Cialdinis sex principer för påverkan. Den föreliggande studiens syfte var således att undersöka två av Cialdinis principer för påverkan och dess effektivitet inom politisk marknadsföring. LÄS MER
17. Turismens utveckling i ett instabilt Kiev : En studie om destinationsimage i Ukraina
Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/TurismvetenskapSammanfattning : The purpose of this thesis was to get an idea of how tourism in Ukraine and specifically in the capital, Kiev, changed since the major events in recent years. In 2012 Ukraine and Poland welcomed the big football event Euro 2012 where Kiev was one of the hosting cities. LÄS MER
18. Politik i TV-rutan : En kvalitativ innehållsanalys av presidentvalfilmer från 2012
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : I denna uppsats utförs en kvalitativ innehållsanalys av presidentvalfilmer från valet 2012. Syftet är att få en förståelse kring hur de två partierna använder sig av tv-reklam som marknadsföring och hur de kommunicerar till nuvarande och potentiella väljare med hjälp av reklamfilmer. LÄS MER
19. Enabling behaviour change : community-based social marketing strategy in Malmö
Master-uppsats, SLU/Dept. of EconomicsSammanfattning : Our planet is faced with enormous challenges as the extreme weather events related to the human-caused climate change continue to gain strength. The scale of the problem has made changing human behaviour the central focus of sustainable development, and both public and private sector are expected to gain relevant expertise and introduce this work in their agenda. LÄS MER
20. Politisk TV-reklam : En jämförelse mellan partiernas valfilmer inför riksdagsvalet 2014
Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för mediestudierSammanfattning : Politisk TV-reklam är ett relativt nytt fenomen i Sverige. Mot bakgrund av att partierna i reklamen helt kan styra över meddelandet och att det finns en begränsad mängd svensk forskning på området, är det intressant att undersöka vilka strategier som används. LÄS MER