Sökning: "Post- Postmodernism"
Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade orden Post- Postmodernism.
1. Döden lockar med färgrika drömmar : Kapitalistisk realism i The Road och Another Now
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaperSammanfattning : I denna uppsats undersöker vi hur kapitalistisk realism, så som formulerat av Mark Fisher, uttrycks i två samtida romaner: The Road (2006) av Cormac McCarthy och Another Now (2021) av Gianis Varoufakis. Vi undersöker även romanernas relation till hopp och använder Ernst Blochs idéer i ämnet. LÄS MER
2. Atlingbo Krukmakeri
Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för arkitektur och byggd miljöSammanfattning : At the centre of Gotland is Atlingbo, a small agricultural community where the landscape is defined by fields, forests and pastures. On Gotland, where a majority of the residents live outside of urban areas, the rural economy thrives and small businesses can flourish. LÄS MER
3. "En kompisteckning. För det är en teckning man gör tillsammans med sina kompisar" : En studie om social hållbarhet i en postmodern förskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Luleå tekniska universitet/Pedagogik, språk och ämnesdidaktikSammanfattning : Detta examensarbete behandlar hur barn i en postmodern förskola samspelar och använder sig av olika material för att etablera en social hållbarhet. Vi börjar med att förklara begreppet hållbar utveckling, samt hur den ekologiska, ekonomiska och sociala aspekten av hållbar utveckling hör ihop. LÄS MER
4. The Ecocritical Instapoet: Digital Media Ecofeminist Poetry
Master-uppsats, Stockholms universitet/Engelska institutionenSammanfattning : In recent years, a new poetry genre has emerged, currently known as Instapoetry, and its chief practitioners are often young females (Pâquet 2019). Instapoetry has many characteristics influenced by the nature of the Instagram platform on which it is published, such as its brevity and its inclusion of visual effects with the text. LÄS MER
5. The influence of corporate brand reputation on the purchase intention of the post-postmodern consumer society
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Thesis Purpose: The present research investigates the relationship between corporate brand reputation and consumer purchase intention while regarding to the post-postmodern consumer of today. The purpose of the study is to contribute with insights on how the post-postmodern consumer evaluates corporate brand reputation and explore the effect of this evaluation on consumer purchase intention. LÄS MER