Sökning: "Provocative Advertising Effectiveness"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Provocative Advertising Effectiveness.

  1. 1. “I don’t care” : Describing digital natives emotional response towards provocative advertising

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Linnéa Jansson Pålsson; Rebecka Fallenkvist; Shuai Huang; [2018]
    Nyckelord :Advertising; Provocative advertising; Digital Natives; Emotional response; Resistance; Provocative Advertising Effectiveness;

    Sammanfattning : Consumers are actively avoiding advertising, which has made the advertising landscape more challenging, resulting in the implementation of other strategies. Provocative advertising is a strategy implemented to make a strong impression on the consumers. LÄS MER

  2. 2. Gerillamarknadsföring - Ett lojalt verktyg?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Olivia Nilsson; Amanda Rosengren; [2014]
    Nyckelord :Gerillamarknadsföring; word of mouth; reaktioner; kundlojalitet; Science General;

    Sammanfattning : Konsumenter utsätts dagligen för reklam i form av traditionell masskommunikation, så frekvent att de knappt lägger märke till den överhuvudtaget. Spelreglerna för verksam och lönsam marknadsföring har idag omskrivits och därmed har effektiviteten hos traditionell marknadsföring minskat med tiden. LÄS MER

  3. 3. Agent Provokation - En studie kring avsändarens påverkan på provokativ reklam

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Nick Larsson; Ludvig Segelmark; [2012]
    Nyckelord :provocative advertising; brand knowledge; brand attitude;

    Sammanfattning : Even though provocative marketing is a widely used tool among companies to distin-guish themselves from the crowd and catch the attention of consumers, there are several variables that remain relatively unexplored. This paper aims to investigate what impact the brand has on how provocative advertising is perceived and how it affects attitudes and behavior. LÄS MER