Sökning: "Risk Priority Number RPN"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Risk Priority Number RPN.

  1. 1. Felmodsanalys av lastbilskoppling

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Anas Darwich; Lovisa Svanborg; Majd Bakeleh; [2019]
    Nyckelord :Clutch; Clutch fork; ECA; FMEA; Release bearing; ECA; FMEA; Hävarm; Koppling; Lager;

    Sammanfattning : Detta kandidatexamensarbete syftar till att finna felmoder på Scanias kopplingssystem för framtida självkörande lastbilar. Detta görs genom att fokusera på ECA (Electronic Clutch Actuator), hävarm och lager. FMEA är en riskanalys som används för att kartlägga felmoder, felorsaker och deras feleffekter. LÄS MER

  2. 2. Kvalitetssäkring av monteringsmoment vid Fasta Motorers F11-montering utifrån en process-, felläges- och effektanalys

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ingenjörsvetenskap

    Författare :Emma Dalung; Mikael Johansson; [2012]
    Nyckelord :Parker Hannifin Manufcturing Sweden AB; Quality assurance; FMEA; Risk priority number; Concept generation; Concept selection; Parker Hannifin Manufcturing Sweden AB; Kvalitetssäkring; FMEA; Risktal; Konceptgenerering; Konceptval;

    Sammanfattning : I detta examensarbete har möjligheten att kvalitetssäkra en monteringsbana vid Parker Hannifin Manufacturing Sweden AB:s anläggning i Trollhättan utretts. Syftet med studien var att förbättra kvalitetssäkringen vid Fasta Motorers F11-montering och arbetet baserades på en tidigare utarbetad felläges- och effektanalys. LÄS MER

  3. 3. Failure analysis of railway switches and crossings for the purpose of preventive maintenance.

    Master-uppsats, KTH/Transportvetenskap

    Författare :Seyedahmad Jalili Hassankiadeh; [2011]
    Nyckelord :Turnout; Rail; Sleeper; Ballast; Sub grade; Failure Mode and Effect Analysis FMEA ; Rectification; Risk Priority Number RPN ; ;

    Sammanfattning : In the Swedish railway network there are about 12000 units of track switches and crossings, which at 13000 Km, make up about 5.5 percent of the total track length. However, the maintenance cost for S&C is more than 13 percent of the total maintenance cost which is high in comparison with their proportion. LÄS MER