Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 36 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Undervisning och bedömning i sång. En kvalitativ intervjustudie om sång i högstadiet i relation till Lgr11 och Lgr22 samt lärares metoder för elever i sångsvårigheter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Musikhögskolan i Malmö

    Författare :Julia Eriksson; Karin Bäckström; [2023]
    Nyckelord :Bedömning; Högstadiet; Läroplan; Musikundervisning; Sång; Sångsvårighet; Sångundervisning; Tonträffning; Utbildningsvetenskap; Musikpedagogik Curriculum; Grading; Junior high school; Music education; Pitch matching; Singing; Singing difficulty; Singing teaching; Educational Science; Social Sciences; Performing Arts;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att bidra med kunskap kring musiklärares undervisning och bedömning av sång i årskurs 7–9 i förhållande till den nya läroplanen Lgr22, samt de metoder lärare använder för att hjälpa elever i sångsvårigheter att nå måluppfyllelse och utveckla tilltro till sin förmåga att sjunga; metoder som lärarens uppmuntran, kommunikation och verktyg för tonträffning. Olika perspektiv lyfts fram gällande genomförande av bedömning i sång, främst formativa, men även summativa med fokus på elevernas delaktighet. LÄS MER

  2. 2. Elevers upplevelser av anpassade undervisningsformer med hänsyn till Covid-19 : En kvantitativ undersökning om digital sär- och samundervisning i ämnet idrott och hälsa.    A quantitative survey of digital non- and co-education in the subject of physical health.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)

    Författare :Oscar Eriksson; [2022]
    Nyckelord :Covid-19; samundervisning; särundervisning; digital undervisning; motivation; föreningsidrott;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  3. 3. "Man lär sig att sammarbeta med alla" : En kvantitativ studie om elevers perspektiv på sam- ellersärundervisning i ämnet idrott och hälsa.A quantitative study about pupils perspektive on co - or gender divided education in physical education.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet

    Författare :Lukas Halvarsson; [2022]
    Nyckelord :Co education; Gener divided education; Physical education; Samundervisning; Särundervisning; Idrott och hälsa.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 4. "Frånvaro, idrottsämnets största utmaning?” : En intervjustudie om flickors ickedeltagande

    M1-uppsats, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Alicia Fogelberg; Isabelle Larsson; [2020]
    Nyckelord :idrottsundervisning; frånvaro; gymnasiet; flickor;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att undersöka varför fem flickor på en gymnasieskola uteblir från undervisningen i Idrott och hälsa 1. Frågeställningarna som vi valt att ta reda på är följande: Hur tänker eleverna om innehållets betydelse för deltagande? Hur ser eleverna på samundervisning och deltagande i ämnet idrott och hälsa? Vad motiverar eleverna att delta i idrott och hälsa? Denna studie har gjorts med en kvalitativ ansats, då intervjuer med fem flickor genomförts på en gymnasieskola. LÄS MER

  5. 5. Sam- eller särundervisning i ämnet idrott och hälsa? : En kvalitativ studie om vad lärare samt elever tycker om sär/samundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för idrotts- och hälsovetenskap

    Författare :Wesam Ibrahim Ahmed; [2019]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syfte. Syftet med studien är att undersöka vad elever i årskurs 9 samt lärare tycker om de två undervisningsformerna sam-respektive särundervisning. Därutöver ska studien undersöka vilka för och nackdelar eleverna och lärarna anser är förknippade med dessa undervisningsformer. LÄS MER