Sökning: "Söderlund Johanna"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden Söderlund Johanna.

  1. 1. Matematikläxor på lågstadiet och lärares tankesätt

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för hälsa, lärande och teknik

    Författare :Johanna Söderlund; [2022]
    Nyckelord :Dynamiskt tankesätt; lågstadiet; läxor; matematik; statiskt tankesätt; uppföljning; återkoppling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på lärarnas inställning till och syfte med matematikläxor, hur uppföljningen och återkoppling sker, vilka faktorer som påverkar utformandet. Studien är kvalitativ och datan till studien samlades in genom semistrukturerade intervjuer av fyra verksamma legitimerade lärare på lågstadiet. LÄS MER

  2. 2. Hur ska vi hjälpa henne? : Socialsekreterares erfarenheter av intern samverkan i arbetet med kvinnor som utsätts för mäns våld i nära relationer

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Edit Bjerhag; Johanna Faust Söderlund; [2022]
    Nyckelord :collaboration; domestic violence; cooperate; social service;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine social workers' experiences of internal collaboration in the work with women who are exposed to domestic violence, in order to get more knowledge about conditions for internal collaboration in organizations that are specialized. The study was conducted by qualitative research through semi-structured interviews in two middle-sized and two small-sized municipalities. LÄS MER

  3. 3. ”Ingenting blir ju bättre av att jag också mår dåligt” : Sekundär traumatisering inom familjehemsvården: förekomst, påverkan och stödåtgärder.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för socialt arbete

    Författare :Söderlund Johanna; Nilsson Agnes; [2022]
    Nyckelord :Sekundär traumatisering; barns trauma; familjehemsvård; coping; stödåtgärder; socialt arbete;

    Sammanfattning : Socialarbetare inom familjebehandling som möter traumatiserade barn är en stor riskgrupp för sekundär traumatisering. Genom mötet med traumatiserade barn och deras berättelser kan socialarbetarna själva uppleva samma symptom som den traumatiserade själv uppvisar. LÄS MER

  4. 4. Leken : En kvalitativ studie av förskollärares tankar kring och beskrivningar av hur lek kan utvecklas i förskolan.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Borås/Akademin för bibliotek, information, pedagogik och IT

    Författare :Therése Brynolfsson; Johanna Söderlund Asklund; [2022]
    Nyckelord :lek; förskola; scaffolding; förskollärare; intersubjektivitet;

    Sammanfattning : Sammanfattning Studien handlar om hur lek kan utvecklas i förskolan. Öhman (2021, s.133) förklarar att det är barnen själva som äger sitt lekande men personalen i förskolan behöver skapa lekmöjligheter både i rum och handling för att värna och främja leken för varje enskilt barn. LÄS MER

  5. 5. Digital modell: fastighetsförvaltares framtida verktyg vid val av energieffektiviserande åtgärder

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/JTH, Byggnadsteknik och belysningsvetenskap

    Författare :Johanna Söderlund; Albin Svensson; [2021]
    Nyckelord :Digitalmodell; fastighetsförvaltning; energiförbrukning; energikartläggning; BIM; effektivisering; energisystem; analys och simulering.;

    Sammanfattning : Syfte: Syftet med den genomförda undersökningen är att få en grundläggande förståelse för hur digitala verktyg och modeller kan användas för att energieffektivisera en äldre fastighet, Science Park i Jönköping. Genom att intervjua tre olika aktörer, en fastighetsförvaltare, en specialist inom digitala verktyg och en specialist inom energianalyser har det bidragit till grundläggande kunskaper för hur deras arbetssätt kan tillämpas för att kunna energieffektivisera Science Park. LÄS MER