Sökning: "SAS kultur"

Visar resultat 1 - 5 av 13 uppsatser innehållade orden SAS kultur.

  1. 1. Kriskommunikation och Åsiktspolarisering : En studie kring SAS kriskommunikation

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för konst, kultur och kommunikation (K3)

    Författare :Jacob Almstrand; [2021]
    Nyckelord :Kriskommunikation; Image; Nationalism; Sociala medier; Image repair theory; SAS;

    Sammanfattning : I februari 2020 utmanade SAS den nationalistiska uppfattningen om vad som verkligen var skandinaviskt genom en reklamfilm. Den här filmen möttes av kritik där flera av kritikerna kritiserade utifrån ett nationalistiskt perspektiv. LÄS MER

  2. 2. Comparison of Forecasting Models Used by The Swedish Social Insurance Agency.

    Magister-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för utbildning, kultur och kommunikation

    Författare :Ryan Rasoul; [2020]
    Nyckelord :Financial engineering; Forecast; Time series; ARIMA; SES; Analysis and forecasting;

    Sammanfattning : We will compare two different forecasting models with the forecasting model that was used in March 2014 by The Swedish Social Insurance Agency ("Försäkringskassan" in Swedish or "FK") in this degree project. The models are used for forecasting the number of cases. LÄS MER

  3. 3. #TravelersForTheFuture : En kritisk diskursanalys av SAS miljömässiga hållbarhetskommunikation

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Maja Hägglund; Ida Aho; [2020]
    Nyckelord :Critical discourse analysis; Sustainability communication; SAS; Kritisk diskursanalys; Hållbarhetskommunikation; SAS;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how a company within the aircraft industry communicates environmental sustainability. We have therefore chosen to investigate the airline SAS - partly because it is an aircraft industry and partly because the airline is criticized today for its negative environmental impact. LÄS MER

  4. 4. Att rekonstruera julens budskap -En kvalitativ studie av hur kommersiella företag och hjälporganisationer använder sig av föreställningar om julen i reklamfilm.

    Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för kultur- och medievetenskaper

    Författare :Rebecka Falk; [2015]
    Nyckelord :Promotional culture; semiotic; rhetoric; commercial companies; help organizations; advertising; Christmas; Säljfrämjande kulturen; semiotik; retorik; reklam; kommersiella företag; hjälporganisationer; jul;

    Sammanfattning : The purpose of this study is to investigate and increase the understanding of how the two commercial companies IKEA and SAS and the two aid organizations/nonprofit organizations UNICEF and Save the Children use perceptions of Christmas to produce messages in their Christmas advertising/commercial film. The study also discusses if there may be communicative and pictorial similarities and differences in how these brands constructs messages in commercials, and why it may be that the brands choose to use these messages in commercials based on the recipient possible interpretations. LÄS MER

  5. 5. Ett enhetligt SAS - Samspelet mellan vision, kultur & image

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sofie Cristoferson; Mimmi Grafström; [2013]
    Nyckelord :corporate branding; kriskommunikation; sociala medier; Facebook; vision; kultur; image; enhetligt varumärke; Social Sciences;

    Sammanfattning : Ett enhetligt SAS – samspelet mellan vision, kultur & image Den 12 november 2012 gick Scandinavian Airlines ut till allmänheten med en sparplan som skulle hindra bolaget från att gå i konkurs. En stor kris hade utveck-lats, anställningar skulle tas bort och tillgångar skulle säljas. LÄS MER