Sökning: "SMFs"
Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade ordet SMFs.
6. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER
7. Digitalisering och effektivisering av inköpsprocesser för små- och medelstora företag.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomiSammanfattning : Digitalisering är ett växande begrepp som principiellt innebär omvandling från manuellt till digitalt. Nu har även tillverkningsindustrin börjat angripa denna teknologiska utveckling för att förbättra organisationens processer vilket ska öka mervärdet till kunden. LÄS MER
8. Inbound open innovation och innovationsprestation i små och medelstora företag : En kvantitativ analys av svensk fordonsindustri
Master-uppsats, Södertörns högskola/FöretagsekonomiSammanfattning : Introduktion: Studien behandlar små och medelstora företag (SMFs) inom fordonsindustrin. Kontexten berörs med hänsyn till att forskningsfronten saknar empiriska exempel avseende relationen mellan olika inbound open innovation aktiviteter och företagens innovationsprestation. LÄS MER
9. Vänner med fördelar : En studie om hur SMFs formella och informella nä̈tverk samverkar vid internationalisering
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Titel: Vänner med fördelar • En studie om hur SMFs formella och informella nätverk samverkar vid internationalisering Författare: Robin Karlsson & Andreas Utas Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Susanne Sandberg Problem: Tidigare forskning framhäver det formella samt informella nätverkets betydelse vid internationalisering, dock huruvida dessa former av nätverk samverkar, efterfrågas. Syfte: Syftet med denna studie är att erhålla en förståelse för hur formella och informella nätverk samverkar i internationaliseringsprocessen av små- och medelstora företag. LÄS MER
10. Corporate Social Responsibility : en studie av små och medelstora företag inom den svenska textilindustrin
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har sedan 1950-talet varit ett fenomen som studerats och omdefinierats otaliga gånger. Det blir allt viktigare för företag inom de flesta sektorer att integrera CSR i den dagliga verksamheten. LÄS MER