Sökning: "SMFs"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade ordet SMFs.

  1. 6. Vad har SEM för påverkan på SMF:s digitala marknadsföring : En fallstudie

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Jonsson Elin; Dahllöf Ella; [2021]
    Nyckelord :SME; SEM; SERP; innovations and search engines; Marknadsföring; Digital marknadsföring; SEO; SEM;

    Sammanfattning : Research questions: 1. In what ways do SMEs embrace sökmotormarknadsföring that digital development has made possible? 2. What are the obstacles for SMEs to adopt sökmotormarknadsföring? Purpose: The purpose of the study is to find out how small to medium-sized companies adopt sökmotormarknadsföring to their marketing strategy. LÄS MER

  2. 7. Digitalisering och effektivisering av inköpsprocesser för små- och medelstora företag.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Industriell ekonomi

    Författare :Mattias Lundström; Victoria Moberg; [2017]
    Nyckelord :Digitalisering; informationshantering; inköp; SMF; processförbättring; effektivisering; flexibilitet.;

    Sammanfattning : Digitalisering är ett växande begrepp som principiellt innebär omvandling från manuellt till digitalt. Nu har även tillverkningsindustrin börjat angripa denna teknologiska utveckling för att förbättra organisationens processer vilket ska öka mervärdet till kunden. LÄS MER

  3. 8. Inbound open innovation och innovationsprestation i små och medelstora företag : En kvantitativ analys av svensk fordonsindustri

    Master-uppsats, Södertörns högskola/Företagsekonomi

    Författare :Henrik Andersson; [2017]
    Nyckelord :Small and medium-sized enterprises SMEs ; Automotive Industry; Open Innovation; Inbound Open Innovation; Innovation Performance.; Små och medelstora företag SMFs ; Fordonsindustrin; Open Innovation; Inbound Open Innovation; Innovationsprestation.;

    Sammanfattning : Introduktion: Studien behandlar små och medelstora företag (SMFs) inom fordonsindustrin. Kontexten berörs med hänsyn till att forskningsfronten saknar empiriska exempel avseende relationen mellan olika inbound open innovation aktiviteter och företagens innovationsprestation. LÄS MER

  4. 9. Vänner med fördelar : En studie om hur SMFs formella och informella nä̈tverk samverkar vid internationalisering

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Robin Karlsson; Andreas Utas; [2016]
    Nyckelord :Formal networks; informal networks; SMEs; Internationalization; Network relations; Formella nätverk; Informella nätverk; SMFs; Internationalisering; Nätverk; Relationer;

    Sammanfattning : Titel: Vänner med fördelar • En studie om hur SMFs formella och informella nätverk samverkar vid internationalisering Författare: Robin Karlsson & Andreas Utas Handledare: Niklas Åkerman Examinator: Susanne Sandberg Problem: Tidigare forskning framhäver det formella samt informella nätverkets betydelse vid internationalisering, dock huruvida dessa former av nätverk samverkar, efterfrågas. Syfte: Syftet med denna studie är att erhålla en förståelse för hur formella och informella nätverk samverkar i internationaliseringsprocessen av små- och medelstora företag. LÄS MER

  5. 10. Corporate Social Responsibility : en studie av små och medelstora företag inom den svenska textilindustrin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Angelica Magito; Isabelle Olsson; Paulina Tharén Hultman; [2016]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Små och medelstora företag; Textilindustrin; Intressentteorin; Legitimitetsteorin;

    Sammanfattning : Corporate Social Responsibility (CSR) har sedan 1950-talet varit ett fenomen som studerats och omdefinierats otaliga gånger. Det blir allt viktigare för företag inom de flesta sektorer att integrera CSR i den dagliga verksamheten. LÄS MER