Sökning: "SMFs"
Visar resultat 11 - 15 av 19 uppsatser innehållade ordet SMFs.
11. Att lyckas med strategisk planering och strategisk kontroll – En fallstudie på två svenska företag
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomiSammanfattning : En konkurrenskraftig strategi kan vara en avgörande faktor för ett företags framgång. En formell företagsstrategi ser till att både de som deltar i den strategiska planeringen och i genomförandet följer samma mål. LÄS MER
12. Where clouds do not prevent the sun from shining : A qualitative study of Swedish B2B SMEs´ risk perception when doing business in Indonesia
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : In this thesis the authors have analyzed what risks Swedish business-to-business (B2B) small- and medium sized enterprises (SMEs) perceive when internationalizing to Indonesia, as well as what factors impacting their perception of risk. By distinguishing the risks and the impacting factors, the aim of the research has been to increase the awareness of these risks and provide an understanding of the means necessary for decreasing them. LÄS MER
13. Riskera, det nya internationalisera : En studie om svenska SMFs riskhantering i tillväxtländer i Afrika
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Studien ämnar beskriva hur svenska små till medelstora företags riskhantering genomförs innan och under sin internationaliseringsprocess till tillväxtmarknad i Afrika. Därmed också se till hur stor del av riskerna som är identifierade innan internationaliseringen, och vilka som upptäcks och hanteras lokalt på den nya marknaden. LÄS MER
14. När företaget är borta - dansar agenterna på bordet? : En studie om hur svenska små- och medelstora företag kan kontrollera sin agent på den internationella marknaden.
Kandidat-uppsats, Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)Sammanfattning : Globalisering har möjliggjort för svenska företag att expandera utomlands och etablera sig påinternationella marknader. Det största hindret för små- och medelstora företag (SMFs) i ainternationaliseringsprocess är avsaknad av finansiella medel och kunskap om den nyamarknaden. LÄS MER
15. Nyckelfaktorer i en utlandsetablering : En studie som beskriver SMFs internationaliseringsprocess
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Att bedriva internationell verksamhet är ett omtalat fenomen då vi idag handlar mer med andra delar av världen, lär oss fler nya språk och reser längre bort än förut. Internationalisering har blivit allt viktigare för tillväxten av företag och det ses som en ofrånkomlig överlevnadsstrategi som bidrar till värdefulla erfarenheter och användbart lärande. LÄS MER