Sökning: "Severity of the scandal"

Hittade 4 uppsatser innehållade orden Severity of the scandal.

  1. 1. Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Busara Surapee; William von Sicard; [2024]
    Nyckelord :Ethical scandals; Consumer behavior; Brand image; Purchase intention; Severity of the scandal; Etiska skandaler; Konsumentbeteende; Varumärkesbild; Köpavsikt; Allvarlighetsgrad på skandalen;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Konsumenters Respons på Etiska Skandaler: En Undersökning av Varumärkesbild och Köpavsikt. Nivå: Examensarbete på grundnivå (kandidatexamen) i ämnet företagsekonomi Författare: Busara Surapee och William von Sicard Handledare: Katarina Arbin Datum: 2024 – januari Syfte: Syftet med denna studie är att belysa etiska skandalers påverkan på konsumenternas köpavsikt och varumärkesuppfattningar. LÄS MER

  2. 2. Speglar värderingen av företags hållbarhetsarbete verkligheten? : En kvantitativ studie av 2 332 publika bolag med G-betyg och involveringen i bolagsstyrningsskandaler.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Johanna Hedenström; Jael Sollid; [2021]
    Nyckelord :ESG; G score; Corporate governance controversies; Sustainability; Sustainability report; Legitimacy Theory; ESG; G-betyg; Bolagsstyrningsskandaler; Hållbarhet; Hållbarhetsredovisning; Legitimitetsteorin.;

    Sammanfattning :  Syfte: Medvetenheten om hållbarhetsfrågor har ökat allt mer bl.a. i samband med avslöjande av olika hållbarhetsskandaler. LÄS MER

  3. 3. Shift? : A qualitative text analysis of the crisis communication in The Volkswagen Sustainability Magazine 2016

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/HLK, Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Julia Holmqvist; [2017]
    Nyckelord :Crisis communication; image repair theory; situational crisis communication theory; qualitative text analysis; sustainability magazine; corporate social responsibility; Volkswagen emissions scandal;

    Sammanfattning : The Volkswagen emissions scandal is one of the largest CSR crises in recent times given its scope and severity. From the outset, the manner in which Volkswagen has addressed the crisis and how it is going to be solved has been subject to public scrutiny. LÄS MER

  4. 4. Do Scandals Affect YOU as an Athletic Sportswear Consumer?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Melissa Bowen; Theresa Stumpf; [2015]
    Nyckelord :athletic sportswear brands; scandals; celebrity-athlete endorsers; sports marketing; purchasing behaviour; Business and Economics;

    Sammanfattning : Athletic sportswear brands endorse celebrity-athletes to promote the brand’s image and gain credibility by having these ‘experts’ associated with their brand. This marketing technique is often advantageous for sportswear companies. LÄS MER