Sökning: "Sociala dimensionen av anpassning"
Hittade 4 uppsatser innehållade orden Sociala dimensionen av anpassning.
1. Relationsmarknadsföring inom SME : Relationers inflytande på försäljning och marknadsföring
Master-uppsats, Mälardalens universitet/Akademin för ekonomi, samhälle och teknikSammanfattning : Frågeställningar: · Hur arbetar SMEs med relationsmarknadsföring? · På vilket sätt påverkar relationsmarknadsföringen affärsrelationer och försäljning? · Vilka utmaningar och möjligheter möter SMEs med relationsmarknadsföring? Syfte: Syftet med studien är att undersöka hur SMEs arbetar med relationsmarknadsföring för att bevara långsiktiga affärsrelationer med sina kunder och samarbetspartner. Vidare även redogöra relationsmarknadsföringens utmaningar och möjligheter, samt hur relationsmarknadsföring påverkar affärsrelationer och försäljning för SMEs. LÄS MER
2. Mänskligare städer : Framtagande av en ny bedömningsmetod för social hållbarhet och bedömning av Kronoparkens centrum i Karlstad
M1-uppsats, Karlstads universitet/Avdelningen för energi-, miljö- och byggteknikSammanfattning : The concept of sustainability includes three dimensions: ecological-, economical- and social sustainability. Of these dimensions, social sustainability is the hardest to measure and define. Consequently, the social dimension is often ignored in urban development. LÄS MER
3. Med människan i fokus : En studie om sociala konsekvensbedömningar inom svensk trafikplanering
Master-uppsats, KTH/Urbana och regionala studierSammanfattning : The social dimension of sustainability has for a long time been relatively unexplored within traffic planning. Instead, there has been an emphasis on aspects such as reduced climate change impact and increased economic growth. LÄS MER
4. Relationen mellan IT-funktion och affärsverksamhet : En studie av den sociala dimensionen av anpassning inom bank- och försäkringsbranschen
Master-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Inom forskningssammanhang har det introducerats mängder av initiativ i syfte att föra IT-funktion och affärsverksamhet närmare varandra men fortfarande framställs relationen ofta i problematiska termer då det kommer till deras samarbete. Ett samarbete som i många fall begränsas av bristande förståelse för varandras kunskaper. LÄS MER