Sökning: "Sweden secondary school"

Visar resultat 1 - 5 av 1150 uppsatser innehållade orden Sweden secondary school.

  1. 1. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Joel Angmyr; Cecilia Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Critical literacy; gymnasiet; mångkulturella klassrum; skrivundervisning; standardiserade prov; teaching to the test;

    Sammanfattning : This literature review asks the following:  How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER

  2. 2. Teaching pronunciation effectively in an EFL classroom; a literature review

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :My Olsson; Alice Osborne; [2024]
    Nyckelord :effective teaching; English as a Foreign Language; intelligibility; secondary education; pronunciation;

    Sammanfattning : This study provides a literature review of the most effective ways to teach pronunciation to EFL secondary school students in Sweden. There is limited time allocated to pronunciation leading to a scarcity of available effective methods. This impacts the important role which intelligibility holds in pronunciation. LÄS MER

  3. 3. Nyanlända högstadieelevers uppfattningar om undervisningen i engelska i Sverige och i hemlandet och deras utvecklingsstrategier

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Elena Georgievski; [2024]
    Nyckelord :Cummins; nyanlända elever; språkutvecklingsstrategier; undervisning i engelska;

    Sammanfattning : Detta examensarbete utforskar uppfattningarna hos nyanlända högstadieelever inom undervisningen i engelska i Sverige och i sina hemländer. Samtidigt undersöks strategierna som eleverna beskriver att de använder för att förbättra och utveckla sina språkkunskaper i engelska. LÄS MER

  4. 4. Vad gör jag sen? : En litteraturstudie om unga med intellektuell funktionsnedsättning och deras relation till sysselsättning och arbete

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Therése Andersson; [2024]
    Nyckelord :daily activity; employment; intellectual disability; labour market; post-school occupation;

    Sammanfattning : Studies and reports have shown that a significant portion of young individuals with intellectual disabilities who complete their studies at special needs upper-secondary school find themselves outside the labor market. Among these, a considerable number are described as being somewhere else, i.e., not in employment, education, or daily activities. LÄS MER

  5. 5. ”ChatGPT, världens bästa morsa?” : En kvalitativ studie om samhällskunskapslärares erfarenheter avartificiell intelligens i undervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskap

    Författare :Daniel Björklund; [2024]
    Nyckelord :Artifical intelligence; ChatGPT; social studies; teachers experience;

    Sammanfattning : Artifical intelligence is a part of the progress of the digitalization in the society. Language models such as ChatGPT have the ability to answer questions posed by the user as well as to produce texts that resemble human writing. However, the use of language models is not without risk. LÄS MER