Sökning: "TELIAsonera"

Visar resultat 1 - 5 av 79 uppsatser innehållade ordet TELIAsonera.

  1. 1. Om samordnade förfaranden och vertikala begränsningar mellan elektroniska kommunikationstjänster och informationssamhällets leverantörer vid avtal om avgiftsfri datatrafik

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för handelsrätt

    Författare :Amelia Andersdotter; [2017]
    Nyckelord :competition; verticalrestraints; zerorating; article101; verticalagreements; competitionlaw; economics; telecommunications; socialmedia; journalism; newsmedia; electronicnetworks; electronic; Law and Political Science;

    Sammanfattning : This thesis investigates vertical restraints between actors in the communication sector and clarifies to what extent the normal, ex post competition law framework could be applied to remedy such vertical restraints as can arise following vertical agreements between providers of electronic communication networks or services and providers of information society services. As the number of such agreements that could potentially arise is very large, the investigation is limited to two particular (presumtive) vertical agreements which have been discussed in Sweden in later years, and which, in their capacity of being such presumtive agreement, have caused political controversies, namely with respect to the need for ex ante legislation. LÄS MER

  2. 2. Finansiella mål i telekombranschen –En studie kring frivillig informationsgivning

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Theogene Ntwari; [2016-02-10]
    Nyckelord :Finansiella mål; finansiella rapporter; ”voluntary disclosure”; frivillig information;

    Sammanfattning : Bakgrund och problem: Idag finns inga officiella krav på hur finansiella mål skall redovisas externt. Det har gett upphov till en stor diskrepans i hur finansiella mål kommuniceras mellan olika marknader och ses som en form av frivillig tilläggsinformation och består av en väsentlig del icke-reglerad information. LÄS MER

  3. 3. Legitimitetskriser i telekombranschen : En studie om reparering av företagslegitimitet

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lovisa de Verdier; Linnéa Jardebrand; [2016]
    Nyckelord :legitimitet; legitimitetsreparering; kris; telekombranschen; förtroende; legitimitetskris;

    Sammanfattning : Vi lever idag i ett samhälle med ständigt ökande medial exponering, detta gör att medial granskning av företag är ett allt vanligare inslag. I förlängningen medför detta att legtimitetsförluster bland företag blir allt vanligare då fler brister upptäcks, samtidigt som de får större spridning och uppmärksamhet. LÄS MER

  4. 4. The influence on ethical behaviour of established foreign companies when entering emerging markets - A case study of two Swedish companies in Kazakhstan.

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Tamila Medetbekova; [2016]
    Nyckelord :Foreign direct investment; emerging markets; Kazakhstan telecom market; market entry strategy; corporate governance; corporate social responsibility; business ethics; ethical behaviour; ethical dilemma; internal confrontation; corruption;

    Sammanfattning : Background: Companies always look for opportunities to expand their businesses internationally as it is the way for them to grow beyond its current status. Nowadays, emerging markets seem to be very attractive in terms of economic growth. Thus, there is a tendency towards foreign direct investment inflows to emerging market economies. LÄS MER

  5. 5. Att presentera dokumentationer av tjänster

    Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för informations- och kommunikationssystem

    Författare :Sebastian Persson; [2016]
    Nyckelord :REST API; user interface; AngularJS; Java.;

    Sammanfattning : Over the past decade, the IT business have shown tremendous growth specially in the area of services for both internal and external customers. As the development of these services continuous to increases so does the need to be able to present documentations of the services in an effective and useable way. LÄS MER