Sökning: "Teaching in Sweden"

Visar resultat 1 - 5 av 1775 uppsatser innehållade orden Teaching in Sweden.

  1. 1. Skriv så du blir mätt : skrivundervisning i mätningarnas tid

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Institutionen för kultur, språk och medier (KSM)

    Författare :Joel Angmyr; Cecilia Holmberg; [2024]
    Nyckelord :Critical literacy; gymnasiet; mångkulturella klassrum; skrivundervisning; standardiserade prov; teaching to the test;

    Sammanfattning : This literature review asks the following:  How is writing instruction realized in L1-classrooms (in the Swedish upper secondary school or its equivalent globally), considering standardized testing as a background factor? Standardized testing has become established in Sweden as one way to audit the school system and evaluate knowledge levels for the sake of guaranteeing an equitable education. However, standardized testing may influence the way in which classroom instruction is realized by teachers, as observed by Popham (2001). LÄS MER

  2. 2. Muren mellan skolan och fritidens engelska : Hur inkluderas extramural engelska i skolans engelskundervisning?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälle

    Författare :Fatlind Berisha; [2024]
    Nyckelord :Extramural engelska; engelskundervisning; fritidsengelska och undervisningsmetoder;

    Sammanfattning : This study explores the integration of extramural English in school teaching of English and use among students outside the classroom. With the growing exposure to English through digital media, a new concept of "prosumer" is being created, a role that students increasingly fulfill where they are active both as consumers and producers. LÄS MER

  3. 3. En kunskpaps översikt om bildämnets relevas i en förändelig tid.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Karen Melina Olavarria Alarcon; Alexander Du; [2024]
    Nyckelord :Art Education; Art Activities; Creativity; Contemporary Art; Curriculum; Educational Change; High School; Visual Culture; Visual Literacy;

    Sammanfattning : In response to the recent political decision in Sweden in 2023 to reduce the allocation of hours for visual art education in Swedish Schools Högstadiet (grade 7-9), this study is motivated by a commitment to substantiate our stance against this policy through scientific rationale. This paper undertakes a literature review to explore the significance of visual arts within the evolving landscape of educational curricula. LÄS MER

  4. 4. Att arbeta med yoga och mindfulness i undervisningen : en kvalitativ intervjustudie med sex lärare i idrott och hälsa

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Gymnastik- och idrottshögskolan, GIH/Institutionen för rörelse, kultur och samhälle

    Författare :Maja Bäckman; Caroline Enderin; [2024]
    Nyckelord :idrott; idrottsundervisning; skolan; grundskola; gymnasiet; yoga; mindfulness; mental träning;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att undersöka hur idrottslärare som använder sig av yoga eller mindfulness i sin undervisning gör för att forma sin undervisning i det samt vilka möjligheter och hinder det finns med yoga och mindfulness relaterat till undervisningen. Följande frågeställningar har studien utgått ifrån: Vad lyfter lärarna som viktigt vid utformningen av sin undervisning i yoga och mindfulness? Vilka för- och nackdelar ser lärarna med undervisningen i yoga och mindfulness? Vad bör man tänka på vid undervisning i yoga och mindfulness? Studien har använt sig av en kvalitativ metod med semistrukturerade intervjuer. LÄS MER

  5. 5. L’emploi du texte littéraire en classe de FLE par trois enseignants de lycée en Suède et en Suisse

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för språk (SPR)

    Författare :Laura Georgiana Lungu; [2024]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Research in language didactics shows that literary text can and should be exploited in foreign language teaching starting from beginner level. Nevertheless, high school teachers of French as a foreign language in Sweden tend not to incorporate the literary text into their teaching. The most commonly invoked reason is the language difficulty. LÄS MER