Sökning: "The Big Five-model"

Visar resultat 16 - 19 av 19 uppsatser innehållade orden The Big Five-model.

  1. 16. Är rekryterarens nivå på Big Five och evaluativa faktorn relaterad till en preferens för att utforma rekryteringsprocessen på ett visst sätt?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Moa Verngren; Susanne Hylander; [2015]
    Nyckelord :evaluative factor; Big Five; personality; social desirability; recruitment; Social Sciences;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka om rekryterares personlighet, baserat på de personlighetsdimensionerna från Big Five, men även social önskvärdhet, är relaterat till preferens för särskilda rekryteringsmetoder i en rekryteringsprocess. Social önskvärdhet mättes genom den evaluativa faktorn, som kan beskrivas som en preferens för evaluativ information och en tendens att beskriva sig själv på ett socialt önskvärt sätt. LÄS MER

  2. 17. Antal anställda på arbetsplatsen och attityder till invandrare : Sambandet mellan attityder till invandrare, arbetsplatsstorlek och individuella faktorer

    Master-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionen

    Författare :Elena Aronsson; [2014]
    Nyckelord :Small workplaces; number of employees; xenophobia; Big - Five; individual background factors;

    Sammanfattning : Previous research shows that small workplaces more often discriminate immigrants during the process of hiring new employees than larger workplaces, and usually explains this result by referring to structural factors. At the same time, previous research also shows that self-employees tend to have different personality traits than other people. LÄS MER

  3. 18. Brand gap and the effect of country-of-origin : A consumer survey in Rhone-Alps

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Karin Olsson; [2012]
    Nyckelord :Swedish brand image; brand identity; brand gap; country-of-origin effect; Aaker; Big five model; France; Rhone-Alps; Renault Trucks; Novembal Tetra Pak; IKEA;

    Sammanfattning : Research questions:   What are the brand images and brand identities of Renault Trucks, Novembal/Tetra Pak and IKEA? Is there a brand gap? How does country-of-origin have an effect on the perception of the brands? How does the respondent’s sex have an importance in the perception of the brand and the effect of country-of-origin? Purpose:   The purpose of this thesis is to describe, compare and analyze the existence of brand gaps and the effect of country-of-origin with the final intention to provide management recommendations for the studied companies. Method:   A quantitative consumer survey of 42 subjects was collected and analyzed. LÄS MER

  4. 19. Personligheter hos mjölkkor

    Kandidat-uppsats, Institutionen för fysik, kemi och biologi; Linköpings universitet

    Författare :Lena Johansson; [2010]
    Nyckelord :Personality; consistency; dairy cows; novel object; dimensions;

    Sammanfattning : Research where personality in animals is studied is becoming more and more common. In this area there are different concepts like behavioural syndrome and animal personality and they usually talk about consistency in behaviour over time and situations. LÄS MER