Sökning: "The Big Five-model"

Visar resultat 6 - 10 av 19 uppsatser innehållade orden The Big Five-model.

  1. 6. Playing mind gamification : Theoretical evidence of addictive nature of gamification and identification of addictive game elements used in mobile application design

    Master-uppsats, Jönköping University/JTH, Avdelningen för datateknik och informatik

    Författare :Bushra Qazi Abbasi; Samrah Awais; [2022]
    Nyckelord :Gamification; addiction; game elements; Self- Determination Theory SDT ; Smartphone Addiction SA ; Intrinsic Motivation IM ; Extrinsic Motivation EM ; Flow; Five-Factor Model FFM Big Five Model; Hexad framework;

    Sammanfattning : Gamification is a modern concept that makes physical and digital activities engaging and enjoyable just like games. Game elements are added to mobile applications for user retention and engagement. One of the dark sides of gamification i.e. LÄS MER

  2. 7. Relationen Mellan Personlighetsdrag och Ensamhet

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för juridik, psykologi och socialt arbete

    Författare :Gabriel Bolinder Skånfors; Samuel Ågren; [2020]
    Nyckelord :The Big Five; loneliness; UCLA; Neuroticism; Extraversion; Kindling Hypothesis; Femfaktormodellen; Ensamhet; UCLA; Neuroticism; Extraversion; Kindling-hypotesen;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att undersöka relationen mellan personlighetsdrag och ensamhet enligt definitionen av femfaktormodellen, och bringa klarhet i om denna association beror på könstillhörighet eller invandrarstatus. För att beskriva sambandet mellan personlighetsdrag och ensamhet har Kindling-hypotesen anammats. LÄS MER

  3. 8. Personlighetsegenskaper hos framtida lärare i relation till ”The Big Five” : En kvantitativ studie om personlighetsegenskaper hos lärarstudenter

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för psykologi (PSY)

    Författare :Johanna Carling; Oscar Glader; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 9. Influencerns roll i konsumentens köpprocess : relation och trovärdighet är avgörande

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Alice Lammers; Selma Sakic; Emine Suwhanli; [2019]
    Nyckelord :Influencer; Influencer marketing; Social Media; Buying behavior; Consumer; Discount code; Relations; Credibility; Impact; Influencers; Influencer marketing; Social media; Köpbeteende; Konsument; Rabattkoder; Relation; Trovärdighet; Påverkan;

    Sammanfattning : Vilken påverkan sociala medier har på konsumenter finns idag etablerat, men vilken påverkan influencers specifikt har på konsumentens köpprocess är ett outforskat område. Därmed är syftet med studien att undersöka vilken påverkan influencers har på konsumenters köpprocess. LÄS MER

  5. 10. The Influence of Big Five Personality Traits on Dual-Process Cognitive Information Processing Styles in Medical Decision-Making

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för psykologi

    Författare :Goran Madjaroski; [2018]
    Nyckelord :dual-process; Big Five; CEST; REI; Rationality; Experientiality; cognitive information processing; medical decision-making; Social Sciences;

    Sammanfattning : We all make decisions, but when medical professionals do it, it can literally mean life or death. Decisions are influenced by many factors. LÄS MER