Sökning: "Till Sehlin"
Visar resultat 11 - 15 av 17 uppsatser innehållade orden Till Sehlin.
11. Integrering av robotar hos Saab Aerostructures : En förstudie med huvudfokus på kollaborativa robotar och möjliga tillämpningar för dessa i produktionen av flygplansstrukturer
M1-uppsats, Linköpings universitet/Industriell ProduktionSammanfattning : Denna rapport behandlar automationsmöjligheter inom Saab. Arbetet bedrevs på den civila sidan av Saab i Linköping, mer känd som Saab Aerostructures, som ett examensarbete på kandidatnivå. Flygplansindustrin har i dagsläget en relativt låg grad av automatiserad tillverkning. LÄS MER
12. VEM HAR TILLTRÄDE TILL MEDLING VID BROTT? - En diskussion om medlares förhållningssätt gentemot sekundära parter i medlingsprocessen
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet / / Institutionen för sociologi och arbetsvetenskapSammanfattning : Syfte: Studiens syfte är att undersöka hur medlare i Göteborg och Stockholm ser på syftet vid medling vid brott och vem som inkluderas i medlingsprocessen. Genom att undersöka hur medlaren förhåller sig till sekundära parter är även syftet att diskutera orsaker till medlarens förhållningssätt. LÄS MER
13. Konsten att konstruera problem : En kritisk diskursanalys som synliggör och problematiserar vilka antaganden som styr insatser i arbetsmarknadspolitiska program med aktivitetsstöd.
Kandidat-uppsats, Umeå universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : De arbetsmarknadspolitiska programmens insatser riktas åt olika håll. Detta beror på att Arbetsförmedlingen och Försäkringskassan gör antaganden om olika sociala kategoriers egenskaper, kvalifikationer och behov. LÄS MER
14. Elevers kunskap eller okunskap i addition? En studie om ett antal elevers kunskaper i addition i årskurs 2, utifrån elevdiagnos, elevintervju och lärarintervju
C-uppsats, Göteborgs universitet/Sociologiska institutionenSammanfattning : BakgrundNationella- och internationella undersökningar visar att svenska elever har svaga och försämrade kunskaper imatematik. Barnets förkunskaper inom matematik läggs mycket tidigt och skolans första år är viktiga för elevensfortsatta lärande. Dessa kunskaper läggs som grund för eleven att bygga vidare på. LÄS MER
15. Tro på skolan! Lärares syn på religionsämnet i åk 4 och 5 i en tid av förändring
Kandidat-uppsats, Enheten för lärarutbildningSammanfattning : Uppsatsens huvudfrågor handlar om hur religionsämnet och kursplanerna har förändrats genom tiderna, hur ämnet kan beskrivas utifrån olika perspektiv samt vilka förutsättningar ämnet har. För att få fram lärarnas förhållningssätt till ämnet, och dess konsekvenser, har vi utgått från följande frågeställningar: Vilket existensberättigande har religionsämnet i dagens och morgondagens skola, vilka syften ser lärare som religionskunskapens viktigaste samt hur påverkar detta lärares val av arbetsområden och informationskällor? Enkätstudien grundar sig på 11 lärare i grundskolans åk 4 och 5. LÄS MER