Sökning: "Toys r us"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Toys r us.

  1. 1. Drunk Elephant: The New Toys’R’Us?

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Diep My Dinh; Talía Yepes; Ida-Nora Hammar; [2024]
    Nyckelord :gen alpha; corporate brand; branding; beauty care branding; moral philosophy; gen alpha marketing; Philosophy and Religion; Social Sciences; Business and Economics;

    Sammanfattning : Drunk Elephant, a skincare brand known for its clean ingredients and cheerful branding, has experienced a surge in popularity driven by Gen Alpha's unexpected adoption on social media. While this newfound audience has boosted sales, concerns are mounting regarding the impact of early exposure to beauty standards and consumption habits on young children. LÄS MER

  2. 2. Blå flickor men blåare pojkar : En undersökning om hur könsrollerna porträtteras i Leksakskataloger 2014 -2015

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)

    Författare :amadeus malmin; Isabel ambring; [2015]
    Nyckelord :Gender; gender roles; toys; pink; inequality; toy store; passive and active;

    Sammanfattning : The purpose of this qualitive content analysis is to examine and analyse how children are visualized in toy catalogs, depending on their gender, 2014 - 2015.   It is important to observe how advertisement maintains the gender stereotypes norms of our society, since it has a major impact on our self-image and identity. LÄS MER

  3. 3. Twin Dancers : En genusvetenskaplig studie av två leksakskedjors reklamblad

    Magister-uppsats, Kultur, samhälle, mediegestaltning

    Författare :Maria Lignell; Carolin Lindholm; [2009]
    Nyckelord :genus; leksaker; leksaksbutiker; barnreklam; Lekia; Toys r us; semiotik; kön; könsskillnader;

    Sammanfattning : Leksaker har en stor och viktig del i barns uppväxt vilket gör att leksaksföretag har inflytande i hur barnen kan komma att se sig själva och sin omgivning. Vi har studerat två leksakskedjors reklamblad ur ett genusperspektiv för att se hur flickor och pojkar framställs samt hur genus framställs i leksakerna och deras marknadsföring. LÄS MER